Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/zefzg.2018.1.97

Istraživanje povezanosti etike vrlina i zadovoljstva organizacijom

Andrea Lučić orcid id orcid.org/0000-0002-3391-2503 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tamara Jakopanec orcid id orcid.org/0000-0001-5429-1665 ; Podravka


Puni tekst: hrvatski pdf 430 Kb

str. 97-111

preuzimanja: 1.538

citiraj


Sažetak

U ovom će se razmatra etika vrlina, etički koncept koji temelji etiku na karakternim osobinama, a ne na pravilima i ima široku primjenu u poslovnom svijetu. Takav pogled sugerira analizu etičkih kvaliteta organizacije gdje se određena aktivnost smatra vrlinom samo onda kad iza nje stoje ispravni motivi. Okosnicu karaktera etičkog poduzeća predstavljaju optimizam, povjerenje, integritet, empatija i oprost. Cilj ovog rada je istražiti primjenu odabranog koncepta te istaknuti dostignuća sa područja etike vrlina koja su se upotrijebila u praksi. Ovaj rad po prvi puta empirijski spaja pojmove etike vrlina te zadovoljstva organizacijom kombiniranom metodom istraživanja. Provedeno je izviđajno kvalitativno istraživanje s ciljem ispitivanja stavova visokopozicioniranih stručnjaka o kompatibilnosti osobnih i profesionalnih vrlina te zadovoljstva organizacijom koje iz toga proizlazi s ciljem istraživanja opravdanosti povezivanja tih pojmova. Kvantitativno istraživanje na uzorku od 168 stručnjaka dalo je detaljan uvid potvrđene hipoteze utjecaja etike vrlina i zadovoljstva organizacijom. Istraživanje je pokazalo kako je povjerenje ono koje ima najveći utjecaj na zadovoljstvo organizacijom.

Ključne riječi

etika vrlina; moralni karakter; zadovoljstvo organizacijom; Hrvatska

Hrčak ID:

202209

URI

https://hrcak.srce.hr/202209

Datum izdavanja:

1.7.2018.

Posjeta: 2.677 *