hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

DIMENZIJE SAMOPOIMANJA DJECE U ODNOSU NA OPAŽENU SOCIJALNU PODRŠKU IZ RAZLIČITIH IZVORA

Andreja BRAJŠA-ŽGANEC
Zora RABOTEG-ŠARIĆ
Renata FRANC

Puni tekst: hrvatski, pdf (194 KB) str. 897-912 preuzimanja: 2.016* citiraj
APA 6th Edition
BRAJŠA-ŽGANEC, A., RABOTEG-ŠARIĆ, Z. i FRANC, R. (2000). DIMENZIJE SAMOPOIMANJA DJECE U ODNOSU NA OPAŽENU SOCIJALNU PODRŠKU IZ RAZLIČITIH IZVORA. Društvena istraživanja, 9 (6 (50)), 897-912. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/20227
MLA 8th Edition
BRAJŠA-ŽGANEC, Andreja, et al. "DIMENZIJE SAMOPOIMANJA DJECE U ODNOSU NA OPAŽENU SOCIJALNU PODRŠKU IZ RAZLIČITIH IZVORA." Društvena istraživanja, vol. 9, br. 6 (50), 2000, str. 897-912. https://hrcak.srce.hr/20227. Citirano 15.07.2020.
Chicago 17th Edition
BRAJŠA-ŽGANEC, Andreja, Zora RABOTEG-ŠARIĆ i Renata FRANC. "DIMENZIJE SAMOPOIMANJA DJECE U ODNOSU NA OPAŽENU SOCIJALNU PODRŠKU IZ RAZLIČITIH IZVORA." Društvena istraživanja 9, br. 6 (50) (2000): 897-912. https://hrcak.srce.hr/20227
Harvard
BRAJŠA-ŽGANEC, A., RABOTEG-ŠARIĆ, Z., i FRANC, R. (2000). 'DIMENZIJE SAMOPOIMANJA DJECE U ODNOSU NA OPAŽENU SOCIJALNU PODRŠKU IZ RAZLIČITIH IZVORA', Društvena istraživanja, 9(6 (50)), str. 897-912. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/20227 (Datum pristupa: 15.07.2020.)
Vancouver
BRAJŠA-ŽGANEC A, RABOTEG-ŠARIĆ Z, FRANC R. DIMENZIJE SAMOPOIMANJA DJECE U ODNOSU NA OPAŽENU SOCIJALNU PODRŠKU IZ RAZLIČITIH IZVORA. Društvena istraživanja [Internet]. 2000 [pristupljeno 15.07.2020.];9(6 (50)):897-912. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20227
IEEE
A. BRAJŠA-ŽGANEC, Z. RABOTEG-ŠARIĆ i R. FRANC, "DIMENZIJE SAMOPOIMANJA DJECE U ODNOSU NA OPAŽENU SOCIJALNU PODRŠKU IZ RAZLIČITIH IZVORA", Društvena istraživanja, vol.9, br. 6 (50), str. 897-912, 2000. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20227. [Citirano: 15.07.2020.]

Sažetak
U radu se ispituju različiti aspekti samopoimanja dječaka i djevojčica
u ranoj adolescentskoj dobi. Glavni cilj ovoga istraživanja
bio je utvrditi kakav je odnos između opažene socijalne podrške
iz različitih izvora (roditelji, učitelji, prijatelji, učenici) i općeg
samopoštovanja te različitih dimenzija slike o sebi (školske sposobnosti,
socijalne prihvaćenosti, športske sposobnosti, tjelesnoga
izgleda, ponašanja). Istraživanje je provedeno na uzorku od 340
učenika šestih i sedmih razreda osnovne škole. Primijenjene su
adaptirane verzije skala za mjerenje različitih dimenzija samopoimanja
i socijalne podrške koje je razvila S. Harter (1985.). Na
skalama samopoimanja dječaci pokazuju značajno veće opće
samopoštovanje i ocjenjuju boljim svoj tjelesni izgled i školske
sposobnosti. Djevojčice procjenjuju da dobivaju više socijalne
podrške od roditelja i prijatelja nego li dječaci. Provedene su
odvojene hijerarhijske regresijske analize rezultata za uzorak dječaka
i djevojčica s dimenzijama samopoimanja i općeg samopoštovanja
kao kriterijskim varijablama i različitim izvorima percipirane
socijalne podrške kao prediktorskim varijablama. Rezultati
pokazuju da percipirana socijalna podrška od učenika i/ili
prijatelja značajno pridonosi pozitivnijoj slici o sebi na svim ispitivanim
dimenzijama. Roditeljska podrška značajni je prediktor
većega općeg samopoštovanja, dok podrška od učitelja značajno
pridonosi pozitivnijoj slici o vlastitu ponašanju. Nalazi ovoga
istraživanja također ukazuju na to da je podrška od odraslih (roditelja
i učitelja) više važna za razvoj samopoimanja djevojčica. U
raspravi se dobiveni rezultati analiziraju u odnosu na različite
obrasce socijalizacije za dječake i djevojčice.

Hrčak ID: 20227

URI
https://hrcak.srce.hr/20227

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.484 *