hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.27 No.2 Lipanj 2018.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.27.2.04

Longitudinalno istraživanje društvene prirode konstrukta darovitosti u odrasloj dobi

Željko Rački   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8478-4698 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Alma Škugor   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6797-9108 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Marija Sablić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Puni tekst: engleski, pdf (270 KB) str. 261-280 preuzimanja: 48* citiraj
APA 6th Edition
Rački, Ž., Škugor, A. i Sablić, M. (2018). A Longitudinal Study of the Social Nature of the Construct of Giftedness in Adulthood. Društvena istraživanja, 27 (2), 261-280. https://doi.org/10.5559/di.27.2.04
MLA 8th Edition
Rački, Željko, et al. "A Longitudinal Study of the Social Nature of the Construct of Giftedness in Adulthood." Društvena istraživanja, vol. 27, br. 2, 2018, str. 261-280. https://doi.org/10.5559/di.27.2.04. Citirano 22.09.2018.
Chicago 17th Edition
Rački, Željko, Alma Škugor i Marija Sablić. "A Longitudinal Study of the Social Nature of the Construct of Giftedness in Adulthood." Društvena istraživanja 27, br. 2 (2018): 261-280. https://doi.org/10.5559/di.27.2.04
Harvard
Rački, Ž., Škugor, A., i Sablić, M. (2018). 'A Longitudinal Study of the Social Nature of the Construct of Giftedness in Adulthood', Društvena istraživanja, 27(2), str. 261-280. doi: https://doi.org/10.5559/di.27.2.04
Vancouver
Rački Ž, Škugor A, Sablić M. A Longitudinal Study of the Social Nature of the Construct of Giftedness in Adulthood. Društvena istraživanja [Internet]. 29.06.2018. [pristupljeno 22.09.2018.];27(2):261-280. doi: https://doi.org/10.5559/di.27.2.04
IEEE
Ž. Rački, A. Škugor i M. Sablić, "A Longitudinal Study of the Social Nature of the Construct of Giftedness in Adulthood", Društvena istraživanja, vol.27, br. 2, str. 261-280, lipanj 2018. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.27.2.04

Sažetak
Teorijske su postavke u osnovi triju istraživanja o društvenoj
prirodi konstrukta darovitosti u ovom radu sljedeće:
pretpostavljena stabilnost sposobnosti i osobina i njihove
strukture, njihove dostupnosti valjanoj vršnjačkoj procjeni te
opažljivost kumulativnih životnih posljedica kada su sposobnosti i
osobine visoke. Istraživanja su uključivala studente na
sveučilišnom studiju i zaposlene osobe u rasponu od početka do
kraja radnoga vijeka. Cilj je prvoga, longitudinalnoga
istraživanja, provedenog u tri navrata svake dvije godine sa 76
sudionika, studenata sveučilišnoga učiteljskog studija, odnosno
učitelja s početnim radnim iskustvima, bio istražiti prediktivnu
valjanost konsenzusnih vršnjačkih procjena sposobnosti i
kreativnosti kao temeljnih kriterija darovitosti za akademski
uspjeh, prospektivnu kvalitetu obrazovnoga rada i početne radne
izbore. Rezultati drugoga istraživanja, sa psihodijagnostičkim
podatcima dostupnim za 50 studenata učiteljskoga studija, kao i
rezultati trećega istraživanja sa 435 zaposlenih učitelja razredne
nastave, potkrjepljuju, ali i dovode u pitanje, nalaze
longitudinalnoga istraživanja. Rasprava je o rezultatima pratila
teorijski model razvoja darovitosti kroz životni vijek.

Ključne riječi
darovitost u odrasloj dobi; daroviti edukator; obilježja učitelja; obrazovanje učitelja; profesionalni razvoj

Hrčak ID: 202681

URI
https://hrcak.srce.hr/202681

[engleski]

Posjeta: 112 *