Izvorni znanstveni članak
AUTORITARNOST I PERCEPCIJA OSTVARENE DEMOKRACIJE U HRVATSKOJ: ANALIZA ODNOSA NA UZORKU STUDENATA
Dinka čORKALO
Natalija STANKOVIĆ
Sažetak
U radu se istražuje prinos sociodemografskih varijabla spola, naobrazbe
roditelja, samoprocjene materijalnog statusa, veličine naselja
u kojem je ispitanik proveo najveći dio života, važnosti vjere
i vrste fakulteta na kojem ispitanik studira u tumačenju varijance
rezultata koje ispitanici postižu na skali autoritarnosti te odnos
između autoritarnosti i percepcije stanja demokracije u Hrvatskoj.
Ispitan je stratificiran uzorak studenata Sveučilišta u Zagrebu
(N=334), a primijenjeni upitnici bili su Skala autoritarnosti od 12
čestica i Skala percepcije demokracije od osam čestica. Rezultati
multiple regresijske analize upućuju na značajan prinos varijabla
spola, naobrazbe oca, važnosti vjere i vrste fakulteta u tumačenju
rezultata postignutih na skali autoritarnosti. Odabranim regresijskim
modelom objašnjeno je 38 posto varijance rezultata autoritarnosti.
Ti nalazi potvrđuju neke od rezultata dobivenih u zapadnoeuropskim
zemljama. Također je utvrđena značajna pozitivna
povezanost između autoritarnosti i percepcije demokracije od
r=0.317. Visoko autoritarni ispitanici su manje kritični prema
ostvarenom stupnju demokracije u Hrvatskoj i značajno se
razlikuju na sedam čestica skale od nisko autoritarnih ispitanika.
Ključne riječi
Hrčak ID:
20298
URI
Datum izdavanja:
28.2.2000.
Posjeta: 2.772 *