Izvorni znanstveni članak
Upravljanje ljudskim potencijalima – percepcija policijskih službenika o obrazovanju i razvoju karijera u policiji Sažetak
Ante Velić
; Policijska uprava splitsko-dalmatinska, Split, Hrvatska
Ante Orlović
; Policijska akademija, Visoka policijska škola, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Upravljanje ljudskim potencijalima jedna je od pet temeljnih funkcija menadžmenta. Ona se sastoji od niza bitnih sastavnica (podfunkcija), među kojima su obrazovanje i razvoj karijera. U policiji, koja se u javnosti percipira i apostrofira kao karijerna služba, obrazovanje i razvoj karijera policijskih službenika od strateške su institucionalne i društvene važnosti. O kvalitativnim i kvantitativnim karakteristikama policijskog obrazovanja (temeljnog, cjeloživotnog, visokoškolskog) izravno ovisi uspješnost policijskog postupanja, koje se primarno manifestira u kontekstu zaštite temeljnih ustavnih prava i sloboda građana. Policijsko postupanje implicira posjedovanje niza multidisciplinarnih i interdisciplinarnih znanja, vještina i sposobnosti. Razvoj i izgradnja karijera policijskih službenika predstavljaju najviši stupanj jamstva za visoku razinu motiviranosti i uspješnosti obavljanja policijskih poslova, odnosno ukupnu funkcionalnost policijske organizacije. Obrazovanje i razvoj karijera policijskih službenika najveća su odgovornost policijskog menadžmenta (na svim razinama), koji mora osigurati sustavnost, transparentnost i dostupnost predmetnih radnopravnih kategorija pod jednakim uvjetima svim policijskim službenicima. U svezi s navedenom problematikom provedeno je empirijsko istraživanje s ciljem utvrđivanja percepcije policijskih službenika o određenim elementima sustava obrazovanja i razvoja karijera u policiji. Istraživanje je provedeno metodom anketnog ispitivanja pomoću anketnog upitnika o sustavu obrazovanja i razvoju karijera policijskih službenika. U istraživanju su sudjelovali policijski službenici Policijske uprave splitsko-dalmatinske, Prve policijske postaje Split (pripadnici temeljne i kriminalističke policije – ukupno 91 ispitanik). Glede obrazovanja, ispitanici su se izjašnjavali o sljedećim kategorijama znanja, vještina i sposobnosti: stručna (teorijska; praktična); profesionalna (borilačke vještine – uporaba sredstava prisile; uporaba vatrenog oružja); socijalna (vještine komuniciranja; upravljanje konfliktnim situacijama); menadžerska (rukovođenje; upravljanje kriznim situacijama); logistička (informatička znanja; strani jezici). Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje percepcije o izuzetno visokoj razini važnosti naznačenih znanja za policijsko postupanje, zatim o srednjoj ili solidnoj razini osobnog posjedovanja istih znanja te o nedostatnoj kvalitativnoj i kvantitativnoj razini programa obrazovanja koji se provode u policijskom sustavu. Glede razvoja karijera, ispitanici su se izjašnjavali o karakteristikama sustava razvoja i izgradnje karijera u policiji te o utjecaju visokoškolskog obrazovanja – policijskog i nepolicijskog – na razvoj karijere policijskih službenika. Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje percepcije o nedostatnoj uređenosti sustava razvoja karijera u policiji (netransparentnost, nekompetitivnost) kao i o relativnoj marginaliziranosti visokoškolskog policijskog obrazovanja u odnosu na ostale vrste visokoškolskog obrazovanja.
Ključne riječi
upravljanje ljudskim potencijalima; policija; policijsko obrazovanje; razvoj karijera; percepcija policijskih službenika
Hrčak ID:
203576
URI
Datum izdavanja:
11.7.2018.
Posjeta: 2.677 *