hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.27.2.8

Efekti kongruentnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti na odanost organizaciji

Nada Krapić ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za psihologiju, Hrvatska
Igor Kardum ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za psihologiju, Hrvatska
Sanja Barić ; Heineken Hrvatska d. o. o., Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (511 KB) str. 291-309 preuzimanja: 433* citiraj
APA 6th Edition
Krapić, N., Kardum, I. i Barić, S. (2018). Efekti kongruentnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti na odanost organizaciji. Psihologijske teme, 27 (2), 291-309. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.8
MLA 8th Edition
Krapić, Nada, et al. "Efekti kongruentnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti na odanost organizaciji." Psihologijske teme, vol. 27, br. 2, 2018, str. 291-309. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.8. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Krapić, Nada, Igor Kardum i Sanja Barić. "Efekti kongruentnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti na odanost organizaciji." Psihologijske teme 27, br. 2 (2018): 291-309. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.8
Harvard
Krapić, N., Kardum, I., i Barić, S. (2018). 'Efekti kongruentnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti na odanost organizaciji', Psihologijske teme, 27(2), str. 291-309. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.8
Vancouver
Krapić N, Kardum I, Barić S. Efekti kongruentnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti na odanost organizaciji. Psihologijske teme [Internet]. 2018 [pristupljeno 22.10.2021.];27(2):291-309. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.8
IEEE
N. Krapić, I. Kardum i S. Barić, "Efekti kongruentnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti na odanost organizaciji", Psihologijske teme, vol.27, br. 2, str. 291-309, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.8

Sažetak

Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati kakvi su efekti kongruentnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti usmjerenih zadacima i usmjerenih ljudima na odanost organizaciji i na njezine komponente. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 217 sudionika, zaposlenih u nekoliko srednjih i većih hrvatskih organizacija, koji su ispunili Upitnik organizacijske odanosti te Skalu osobnih i organizacijskih vrijednosti. Prikupljeni su podaci analizirani nizom polinomnih regresijskih analiza. Dobiveni rezultati pokazuju da kada su osobne i organizacijske vrijednosti usmjerene zadacima usklađene, tada je njihova viša razina povezana s većom afektivnom odanošću. Neusklađenost osobnih i organizacijskih vrijednosti usmjerenih na zadatke, i to takva da su organizacijske vrijednosti više od osobnih, povezana je s višom normativnom odanošću. Dodatno, normativna se odanost snažnije povećava s povećanjem ove neusklađenosti. Ukupna odanost organizaciji veća je kada su osobne i organizacijske vrijednosti usmjerene na zadatke usklađene i više izražene, kada je neusklađenost takva da su organizacijske vrijednosti usmjerene na zadatke više od osobnih vrijednosti te kada je ta neusklađenost više izražena. Kada se radi o efektima (ne)usklađenosti osobnih i organizacijskih vrijednosti usmjerenih na ljude, dobiveni rezultati pokazuju da se normativna i ukupna odanost povećavaju kada je neusklađenost takva da su organizacijske vrijednosti usmjerene na ljude više od osobnih vrijednosti.

Ključne riječi
odanost organizaciji; osobne radne vrijednosti; organizacijske radne vrijednosti; kongruentnost osobnih i organizacijskih radnih vrijednosti

Hrčak ID: 203798

URI
https://hrcak.srce.hr/203798

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 1.047 *