hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka

Ivanka Živčić-Bećirević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8295-0223 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sanja Smojver-Ažić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Miljana Kukić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sanja Jasprica ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (270 KB) str. 121-140 preuzimanja: 3.704* citiraj
APA 6th Edition
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S., Kukić, M. i Jasprica, S. (2007). Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka. Psihologijske teme, 16 (1), 121-140. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/20537
MLA 8th Edition
Živčić-Bećirević, Ivanka, et al. "Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka." Psihologijske teme, vol. 16, br. 1, 2007, str. 121-140. https://hrcak.srce.hr/20537. Citirano 21.10.2021.
Chicago 17th Edition
Živčić-Bećirević, Ivanka, Sanja Smojver-Ažić, Miljana Kukić i Sanja Jasprica. "Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka." Psihologijske teme 16, br. 1 (2007): 121-140. https://hrcak.srce.hr/20537
Harvard
Živčić-Bećirević, I., et al. (2007). 'Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka', Psihologijske teme, 16(1), str. 121-140. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/20537 (Datum pristupa: 21.10.2021.)
Vancouver
Živčić-Bećirević I, Smojver-Ažić S, Kukić M, Jasprica S. Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka. Psihologijske teme [Internet]. 2007 [pristupljeno 21.10.2021.];16(1):121-140. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20537
IEEE
I. Živčić-Bećirević, S. Smojver-Ažić, M. Kukić i S. Jasprica, "Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka", Psihologijske teme, vol.16, br. 1, str. 121-140, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20537. [Citirano: 21.10.2021.]

Sažetak
Suvremeni trendovi u visokoškolskom obrazovanju, povećani interes za studiranjem, uz istovremeno zabrinjavajuće visok postotak neuspješnih studenata, upućuju na značaj praćenja kvalitete prilagodbe studenata. Ovim se istraživanjem željela ispitati prilagodba naših studenata s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka. Na uzorku od 845 studenata Riječkoga sveučilišta primijenjena je Skala prilagodbe na studij (SACQ; Baker i Siryk, 1999). Potvrđena su tri od originalno četiri aspekta prilagodbe. Akademska se prilagodba odnosi na udovoljavanje zahtjevima studija, emocionalna prilagodba uključuje prisutnost različitih znakova emocionalne nelagode i tjelesnih simptoma, dok socijalna prilagodba podrazumijeva snalaženje u fakultetskom okruženju i interakcije s kolegama na studiju. Djevojke pokazuju bolju akademsku i socijalnu prilagodbu, ali slabiju emocionalnu prilagodbu u usporedbi s mladićima. Studenti koji su zbog studija otišli od kuće imaju slabiju emocionalnu prilagodbu na početku studija u odnosu na svoje vršnjake koji su ostali kod kuće, dok je na kraju studija situacija obrnuta. Studenti završne godine studija koji su otišli od kuće pokazuju značajno bolju emocionalnu prilagodbu od svojih vršnjaka koji su ostali sa svojom obitelji, neovisno o spolu. Dobiveni rezultati sugeriraju moguć pozitivni efekt odlaska od kuće na socijalnu prilagodbu djevojaka do koje dolazi tijekom viših godina studija. Studenti koji su ostali u svojoj obitelji ne razlikuju se u socijalnoj prilagodbi s obzirom na spol i godinu studija. U skupini onih koji su otišli od kuće nema spolnih razlika na početku studija, dok su na četvrtoj godini djevojke značajno bolje socijalno prilagođene od mladića. Mogući pozitivni efekt promjene boravka tijekom studija na emocionalnu i socijalnu prilagodbu studenata trebalo bi provjeriti longitudinalnim praćenjem.

Ključne riječi
prilagodba na studij; studenti; spolne razlike; emocionalna; socijalna i akademska prilagodba; SACQ

Hrčak ID: 20537

URI
https://hrcak.srce.hr/20537

[engleski]

Posjeta: 6.205 *