hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Trauma i identitet u medijima, medijalizacija i konstrukt

Silva Kalčić ; Sveučilište u Zagrebu, Tekstilno-tehnološki fakultet

Puni tekst: hrvatski, pdf (5 MB) str. 1975-2017 preuzimanja: 404* citiraj
APA 6th Edition
Kalčić, S. (2018). Trauma i identitet u medijima, medijalizacija i konstrukt. In medias res, 7 (13), 1975-2017. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/205772
MLA 8th Edition
Kalčić, Silva. "Trauma i identitet u medijima, medijalizacija i konstrukt." In medias res, vol. 7, br. 13, 2018, str. 1975-2017. https://hrcak.srce.hr/205772. Citirano 27.07.2021.
Chicago 17th Edition
Kalčić, Silva. "Trauma i identitet u medijima, medijalizacija i konstrukt." In medias res 7, br. 13 (2018): 1975-2017. https://hrcak.srce.hr/205772
Harvard
Kalčić, S. (2018). 'Trauma i identitet u medijima, medijalizacija i konstrukt', In medias res, 7(13), str. 1975-2017. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/205772 (Datum pristupa: 27.07.2021.)
Vancouver
Kalčić S. Trauma i identitet u medijima, medijalizacija i konstrukt. In medias res [Internet]. 2018 [pristupljeno 27.07.2021.];7(13):1975-2017. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/205772
IEEE
S. Kalčić, "Trauma i identitet u medijima, medijalizacija i konstrukt", In medias res, vol.7, br. 13, str. 1975-2017, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/205772. [Citirano: 27.07.2021.]

Sažetak
Rebecca Randall hibridnim pojmom “ideoscape”, engl., označava serije slika koje se odnose na ideologije i protu-ideologije, za što bih dala primjere u svome tekstu. Posebna je tema istinonosnosti slike – u masovnim medijima (medijaliziranoj stvarnosti), naspram statusa slike u suvremenoj umjetnosti gdje je često korištena kao medij mapiranja, antropoloških ili sociološkog, i arhiviranja, prema definiciji „umjetnika kao etnografa“ Hala Fostera 1990-ih. Tema traume na slici često je povezana uz političke ili ekonomske konotacije mjesta, koje mijenjaju čovjekovu budućnost i propituju integritet, pa čak i održivost njegova tijela. Podtema je nemogućnost komunikacije, traumatiziranog promatrača, „spectatora“ koji se „s bojišta“ vraća ne bogatiji, već siromašniji u komunikacijskom iskustvu – prema Walteru Benjaminu. Moj se tekst temelji na medijski posredovanim slikama traumatskih događaja, kao i medijskoj konstrukciji stvarnosti (stvarnosti medija).

Ključne riječi
medijska slika; fotografija; suvremena umjetnost; sučelje

Hrčak ID: 205772

URI
https://hrcak.srce.hr/205772

[engleski]

Posjeta: 699 *