Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

IV. znanstveni i stručni skup HRVATSKI TURIZAM 1999. “Hrvatski turizam na pragu XXI. stoljeća”

Igor Brajdić ; Hotelijerski fakultet, Opatija, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 853 Kb

str. 97-108

preuzimanja: 216

citiraj


Sažetak

Jedan ud načina sagledavanja uloge i mjesta razvoja i turističke politike Hrvatske na pragu XXI. stoljeća jest utvrđivanje najučestalijih problemskih situacija i osnovnih čimbenika koji utječu na njihovo rješavanje. Dobiveni skup problemskih situacija usporediv je s nizom značajki modernog menadžmenta u turizmu kao koncepta koji odražava paradigmu XXI. stoljeća. Kao primjer takvog pristupa istražit će se stupanj usuglašenosti načina odlučivanja menadžmenta u turističkim agencijama u Hrvatskoj s postavkama koje su razrađene u konceptu modernog menadžmenta. Prethodno su identificirane složene i nove problemske situacije menadžmenta u turističkim agencijama, s čimbenicima koji najviše utječu na njihovo rješavanje. Od niza značajki odlučivanja posebice su istraženi stil odlučivanja i sklonost riziku, uz komparativnu analizu s osnovnim značajkama menadžera: spolu, dobi i stručnoj spremi. Po dobivenim pokazateljima kod menadžmenta u turističkim agencijama u Hrvatskoj prevladava integrativni stil koji karakterizira upotreba velikog broja informacija kako bi se razvilo što je moguće više altenativa rješavanja problema. Taj stil ukazuje da je za taj tip menadžera moguće razviti i primijeniti modele operacijskih istraživanja te modele simulacije kojima je karakteristika razvijanje velikog broja mogućih alternativa, i koji su jedna od pretpostavki uspješnog uključivanja turizma Hrvatske u paradigmu XXI. stoljeća.

Ključne riječi

moderni menadžment; turističke agencije; modeli odlučivanja; problemske situacije; stil odlučivanja

Hrčak ID:

206402

URI

https://hrcak.srce.hr/206402

Datum izdavanja:

14.1.2000.

Posjeta: 555 *