Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.597

Uloga mrežnih stranica u poslovanju i promidžbi Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u Republici Hrvatskoj

Antonija Filipeti orcid id orcid.org/0000-0002-6358-1063 ; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 486 Kb

str. 271-285

preuzimanja: 500

citiraj


Sažetak

Cilj. U radu su prikazane karakteristike i funkcionalnosti mrežnih stranica Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u Republici Hrvatskoj (CSSU) te statistički pokazatelji vezani uz pristupanje stranicama od 2015. do 2017. godine. Cilj rada bio je staviti mrežne stranice CSSU-a u kontekst promidžbenog djelovanja u knjižnicama te na temelju tih podataka donijeti zaključke o uspješnosti primjene takvog modela promidžbe u ostvarivanju uloge i ciljeva CSSU-a, koji se ogledaju u razvoju organiziranoga stalnog stručnog usavršavanja u Republici Hrvatskoj za knjižničare iz svih vrsta knjižnica te informacijske stručnjake, kao i širu AKM-zajednicu. Namjera je također bila analizirati ulogu mrežnih stranica u svakodnevnom poslovanju CSSU-a te istaknuti argumente koji govore u prilog takvoj vrsti informiranja polaznika, odnosno odgovaranja na njihove potrebe.

Pristup. Autorica se u radu koristila web-aplikacijom Google analytics, na temelju koje su izraženi brojčani podaci vezani uz mrežne stranice CSSU-a. U radu su razmotreni i podaci iz izvješća o radu CSSU-a vezani uz broj polaznika te broj održanih tečajeva po godinama.

Rezultati. Utvrđena je korelacija između objava na mrežnim stranicama i posjećenosti programa CSSU-a, kao i njihova uvjetovanost financijskim okolnostima. Također je naznačena mogućnost promjene dizajna i funkcionalnosti mrežnih stranica, u skladu s potrebama korisnika. Statistički pokazatelji i rezultati iz ovog rada bit će primijenjeni prilikom daljnjeg unapređivanja usluge.

Vrijednost. Mrežne stranice prikazane su kao relevantan čimbenik uspješnosti CSSU-ova programa trajne izobrazbe knjižničara. Na primjeru CSSU-a nastojalo se istaknuti važnost mrežnih stranica u kontekstu poslovanja i promidžbe, ali i naznačiti mogućnosti koje mrežne stranice imaju u knjižnicama, odnosno kulturno-obrazovnim djelatnostima.

Ključne riječi

mrežne stranice; promidžba; marketing u knjižnicama; Centar za stalno stručno usavršavanje knjižničara u Republici Hrvatskoj

Hrčak ID:

206807

URI

https://hrcak.srce.hr/206807

Datum izdavanja:

15.10.2018.

Posjeta: 1.072 *