Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Vjerski mediji u službi unutarcrkvenog dijaloga. Medijska komunikacija Crkve u Hrvatskoj na tragu smjernica HBK Crkva i mediji

Suzana Peran orcid id orcid.org/0000-0001-6208-8077 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 427 Kb

str. 853-871

preuzimanja: 790

citiraj


Sažetak

Ukazujući kako je medijska komunikacija Crkve prikazana u crkvenim dokumentima koji se odnose na sredstva društvenog priopćavanja, u članku se osvrćemo na broj i različitost katoličkih sredstava društvenog priopćavanja na području Hrvatske biskupske konferencije. Analizirajući pastoralne smjernice HBK Crkva i mediji, propitujemo što je od njih zaživjelo u hrvatskome crkvenom medijskom prostoru. Polazeći od specifičnosti vjerskih glasila razlikujemo, na temelju naputaka crkvenih dokumenata, crkvene medije od medija vjerske tematike. Na osnovi provedenog istraživanja naglasak stavljamo na djelovanje crkvenih ureda za odnose s javnošću te govorimo i o percepciji katoličkih glasila među publikom. Ukazujemo na važnu ulogu koju katolička glasila imaju u dijalogu unutar Crkve, a dijalog shvaćamo u duhu Drugoga vatikanskog koncila kao otvaranje Crkve svijetu i njezina poslanja da rasvijetli čitav svijet evanđeoskom porukom (usp. GS 92). Posebnu pozornost posvećujemo komunikaciji u župi preko župnih glasila.

Ključne riječi

mediji; dijalog; Hrvatska biskupska konferencija; Crkva i mediji; župna glasila.

Hrčak ID:

207880

URI

https://hrcak.srce.hr/207880

Datum izdavanja:

8.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.693 *