Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.21857/y26kec3no9

(Ne)uspjeh učenika Roma i Hrvata u mješovitim razrednim odjelima

Goran Lapat orcid id orcid.org/0000-0002-7548-3145 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu – Odsjek u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Jelena Gornik ; Osnovna škola Kuršanec, Čakovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 374 Kb

str. 187-199

preuzimanja: 633

citiraj


Sažetak

Ocjenjivanje je vrlo složen proces i sredstvo je za procjenjivanje učenikova znanja. Kako bi ocjene bile stvarni pokazatelj učenikovog znanja, učitelji/nastavnici u obzir moraju uzeti sve činitelje koji utječu na učenika tijekom nastavnog procesa. Ocjena je objektivna i realna kada je donesena na temelju vrednovanja i provjeravanja znanja različitim oblicima i načinima. Podaci pokazuju da se broj učenika Roma upisanih u osnovne škole povećao, no još je uvijek značajan trend napuštanja osnovne škole s navršenih 15 godina. Deprivirana životna sredina, nedostatak elementarnih uvjeta za učenje, odsustvo podrške roditelja i šireg socijalnog okruženja, nisko vrednovanje obrazovanja, nepoznavanje jezika na kojem se izvodi nastava razlozi su zbog kojih učenici Romi ne postižu rezultate u osnovnoškolskom obrazovanju u mjeri u kojoj su drugi učenici uspješni. Autori su istraživali postižu li učenici Romi i učenici Hrvati jednake obrazovne ishode na uzorku učenika osmih razreda u sedam osnovnih škola u Međimurskoj županiji. Rezultati pokazuju da učenici Romi postižu, u istim razrednim odjelima, znatno niže rezultate od učenika Hrvata. Razlog tome nije u kvaliteti poučavanja i učiteljima, već u sredini iz koje učenici dolaze pa je stoga nužno podizati obrazovnu razinu njihovih roditelja i njihovu osviještenost o važnosti obrazovanja kao preduvjeta kvalitetnijeg života.

Ključne riječi

ocjenjivanje; vrednovanje; učenici Romi; učenici Hrvati

Hrčak ID:

208013

URI

https://hrcak.srce.hr/208013

Datum izdavanja:

22.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.810 *