Stručni rad
https://doi.org/10.21857/y26kec3no9
(Ne)uspjeh učenika Roma i Hrvata u mješovitim razrednim odjelima
Goran Lapat
orcid.org/0000-0002-7548-3145
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu – Odsjek u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Jelena Gornik
; Osnovna škola Kuršanec, Čakovec, Hrvatska
Sažetak
Ocjenjivanje je vrlo složen proces i sredstvo je za procjenjivanje učenikova znanja. Kako bi ocjene bile stvarni pokazatelj učenikovog znanja, učitelji/nastavnici u obzir moraju uzeti sve činitelje koji utječu na učenika tijekom nastavnog procesa. Ocjena je objektivna i realna kada je donesena na temelju vrednovanja i provjeravanja znanja različitim oblicima i načinima. Podaci pokazuju da se broj učenika Roma upisanih u osnovne škole povećao, no još je uvijek značajan trend napuštanja osnovne škole s navršenih 15 godina. Deprivirana životna sredina, nedostatak elementarnih uvjeta za učenje, odsustvo podrške roditelja i šireg socijalnog okruženja, nisko vrednovanje obrazovanja, nepoznavanje jezika na kojem se izvodi nastava razlozi su zbog kojih učenici Romi ne postižu rezultate u osnovnoškolskom obrazovanju u mjeri u kojoj su drugi učenici uspješni. Autori su istraživali postižu li učenici Romi i učenici Hrvati jednake obrazovne ishode na uzorku učenika osmih razreda u sedam osnovnih škola u Međimurskoj županiji. Rezultati pokazuju da učenici Romi postižu, u istim razrednim odjelima, znatno niže rezultate od učenika Hrvata. Razlog tome nije u kvaliteti poučavanja i učiteljima, već u sredini iz koje učenici dolaze pa je stoga nužno podizati obrazovnu razinu njihovih roditelja i njihovu osviještenost o važnosti obrazovanja kao preduvjeta kvalitetnijeg života.
Ključne riječi
ocjenjivanje; vrednovanje; učenici Romi; učenici Hrvati
Hrčak ID:
208013
URI
Datum izdavanja:
22.10.2018.
Posjeta: 2.323 *