hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm

Stavovi i zadovoljstvo učenika srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole

Nicole Vitez ; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij sestrinstva, Bjelovar, Hrvatska
Zrinka Puharić ; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij sestrinstva, Bjelovar, Hrvatska
Tatjana Badrov ; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij sestrinstva, Bjelovar, Hrvatska
Ivana Jurković ; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij sestrinstva, Bjelovar, Hrvatska
Ksenija Matuš ; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij sestrinstva, Bjelovar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (248 KB) str. 231-240 preuzimanja: 237* citiraj
APA 6th Edition
Vitez, N., Puharić, Z., Badrov, T., Jurković, I. i Matuš, K. (2017). Stavovi i zadovoljstvo učenika srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), 231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
MLA 8th Edition
Vitez, Nicole, et al. "Stavovi i zadovoljstvo učenika srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol. , br. 11, 2017, str. 231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm. Citirano 02.12.2021.
Chicago 17th Edition
Vitez, Nicole, Zrinka Puharić, Tatjana Badrov, Ivana Jurković i Ksenija Matuš. "Stavovi i zadovoljstvo učenika srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru , br. 11 (2017): 231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
Harvard
Vitez, N., et al. (2017). 'Stavovi i zadovoljstvo učenika srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole', Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), str. 231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
Vancouver
Vitez N, Puharić Z, Badrov T, Jurković I, Matuš K. Stavovi i zadovoljstvo učenika srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru [Internet]. 2017 [pristupljeno 02.12.2021.];(11):231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
IEEE
N. Vitez, Z. Puharić, T. Badrov, I. Jurković i K. Matuš, "Stavovi i zadovoljstvo učenika srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole", Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol., br. 11, str. 231-240, 2017. [Online]. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
Puni tekst: engleski, pdf (248 KB) str. 231-240 preuzimanja: 279* citiraj
APA 6th Edition
Vitez, N., Puharić, Z., Badrov, T., Jurković, I. i Matuš, K. (2017). Attitudes and Satisfaction of Secondary-school Students in the Bjelovar-Bilogora County regarding the Introduction of Health Education in Schools. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), 231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
MLA 8th Edition
Vitez, Nicole, et al. "Attitudes and Satisfaction of Secondary-school Students in the Bjelovar-Bilogora County regarding the Introduction of Health Education in Schools." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol. , br. 11, 2017, str. 231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm. Citirano 02.12.2021.
Chicago 17th Edition
Vitez, Nicole, Zrinka Puharić, Tatjana Badrov, Ivana Jurković i Ksenija Matuš. "Attitudes and Satisfaction of Secondary-school Students in the Bjelovar-Bilogora County regarding the Introduction of Health Education in Schools." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru , br. 11 (2017): 231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
Harvard
Vitez, N., et al. (2017). 'Attitudes and Satisfaction of Secondary-school Students in the Bjelovar-Bilogora County regarding the Introduction of Health Education in Schools', Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), str. 231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
Vancouver
Vitez N, Puharić Z, Badrov T, Jurković I, Matuš K. Attitudes and Satisfaction of Secondary-school Students in the Bjelovar-Bilogora County regarding the Introduction of Health Education in Schools. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru [Internet]. 2017 [pristupljeno 02.12.2021.];(11):231-240. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
IEEE
N. Vitez, Z. Puharić, T. Badrov, I. Jurković i K. Matuš, "Attitudes and Satisfaction of Secondary-school Students in the Bjelovar-Bilogora County regarding the Introduction of Health Education in Schools", Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol., br. 11, str. 231-240, 2017. [Online]. https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm

Sažetak
Posljednjih je godina Zdravstveni odgoj jedna od najaktualnijih tema u odgoju i obrazovanju. Uveden je u osnovne i srednje škole 2012. godine kroz četiri modula: Živjeti zdravo, Prevencija ovisnosti, Prevencija nasilničkog ponašanja te Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje.
Autori su posebno konstruiranom anketom anonimno ispitali stavove i zadovoljstvo učenika srednjih škola uvođenjem zdravstvenog odgoja. Za istraživanje je dobivena suglasnost etičkih povjerenstva svih škola kao i pismena suglasnost roditelja maloljetnih ispitanika.
U istraživanju je sudjelovalo 304 učenika iz Medicinske, Komercijalne i trgovačke škole, Turističko-ugostiteljske škole i Gimnazije Bjelovar, 215 djevojaka i 89 mladića, prosječne životne dobi 17,02 godine, uglavnom vrlo dobrog školskog uspjeha. Većina živi s roditeljima, njih 268 (94,1%), podjednako u urbanim i ruralnim mjestima. Roditelji uglavnom imaju završenu srednju školu. Na Likertovoj skali 1-5, s tim da je ocjena 1 najniža a ocjena 5 najviša za ponuđene tvrdnje, ocjenom 3,73 ocjenjuju potrebu za uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole, a ocjenom 3,76 sadržaj modula. Modul Živjeti zdravo ocjenjuju ocjenom 3,68, Prevenciju nasilničkog ponašanja 3,68, Prevenciju ovisnosti 3,73 a Spolno/rodnu ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje ocjenjuju ocjenom 3,77. Uglavnom se slažu da bi tematske cjeline trebali predavati zdravstveni djelatnici 3,57. Ocjenom 2,45 ocjenjuju potrebu uvođenja Zdravstvenog odgoja kao posebnog predmeta u škole, a ocjenom 1,75 potrebu njegova ocjenjivanja. Zdravstveni odgoj važan je čimbenik prevencije nastanka rizičnih ponašanja mladih osoba kao i formiranja stavova i zdravih stilova života. Njegovo uvođenje i sadržaj uglavnom su ocijenjeni vrlo dobrim ocjenama, no učenici ne žele dodatno opterećenje sadržaja kroz poseban predmet kao ni njegovo ocjenjivanje.

Ključne riječi
zdravstveni odgoj; kurikulum; stavovi; rizično ponašanje; spolnost

Hrčak ID: 208111

URI
https://hrcak.srce.hr/208111

[engleski]

Posjeta: 926 *