Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/yvjrdcq8vy
Osnovno školstvo Bjelovarsko-bilogorske županije 1992./93. – 2016./17.: stanje i perspektive
Vladimir Strugar
; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zavod za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, Bjelovar, Hrvatska
Sažetak
Bjelovarsko-bilogorska županija, jedna o dvadeset županija u Republici Hrvatskoj, ustrojena je 1992. Autor sažeto, u povijesnom pristupu, prikazuje početke osnovnog školstva na području županije prema školskim područjima: bjelovarsko, čazmansko, garešničko, daruvarsko i grubišnopoljsko. Predmet je empirijskog istraživanja stanje i razvoj osnovnog školstva od 1992./93. do 2016./17. na uzorku od 26 osnovnih škola.
Cilj istraživanja bio je prikazati podatke o tri veće teme a to su: organiziranost mreže osnovnih škola, učenici i zaposlenici.
Podatci pokazuju da je u proučavanom razdoblju od 25 godina u osnovnim školama manje 4.574 učenika, a podatci ukazuju i na daljnje smanjivanje broja učenika, što je sukladno postojećim demografskim kretanjima. Osim toga, učenici postižu sve bolji opći uspjeh, a na ponavljanje razreda upućeno je 2016./17. školske godine 0,5 % učenika, što može upućivati na ostvarivanje pedagoške ideje škola uspjeha za sve. Uočena je tendencija povećanog zapošljavanja kao posljedica, u većini slučajeva, provedbe zakonskih propisa. U perspektivi će trebati donijeti novu mrežu osnovnih škola i empirijskim istraživanjima utvrditi čimbenike (školske i obiteljske) koji uvjetuju školski uspjeh te nastaviti popunjavati stručno-pedagoške službe u školama nedostatnim stručnim suradnicima jer se povećava broj učenika s teškoćama u razvoju.
Ključne riječi
Bjelovarsko-bilogorska županija; osnovno školstvo; školsko područje; mreža škola; školski uspjeh; učenici s teškoćama u razvoju; pedagoškemjere; izostanci; zaposleni djelatnici
Hrčak ID:
208112
URI
Datum izdavanja:
22.10.2018.
Posjeta: 1.596 *