Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Razvoj kurikuluma osnovnoškolske nastave robotike

Zvonimir Lapov Padovan ; Filozofski fakultet u Rijeci
Stjepan Kovačević orcid id orcid.org/0000-0002-7523-4632 ; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu
Damir Purković orcid id orcid.org/0000-0002-2046-3972 ; Sveučilište u Rijeci


Puni tekst: hrvatski PDF 1.033 Kb

str. 7-34

preuzimanja: 1.332

citiraj


Sažetak

Tijekom posljednjih nekoliko desetljeća robotika je postala važno područje tehnike, koje se sve brže razvija, te bez kojega danas nije moguće zamisliti suvremenu proizvodnju. Takav razvoj uvjetuje i odgojno-obrazovni proces, koji se mora prilagođavati, ako društvo želi pratiti korak s vremenom. Zbog atraktivnosti i široke dostupnosti različitih robotskih i automatskih uređaja i naprava, sadržaji robotike postali su i predmetom interesa djece različite dobi, te tako i predmetom poučavanja u različitim školskim i izvanškolskim programima i aktivnostima. Ipak, složenost i multidisciplinarnost ovakvih sadržaja, kao i visoki kognitivni zahtjevi prema učenicima, ističu problem primjerenosti pristupa, strategija i metoda učenja i poučavanja, odnosno razvoja i operacionalizacija kurikuluma takve nastave. Stoga se u ovom radu donose teorijska i praktična polazišta za organizaciju nastave i razvoj kurikuluma. Teorijski dio rada govori o značaju i položaju tehnike u osnovnoškolskom obrazovanju, iznose se koncepti i pristupi razvoju nastave tehnike općenito, osobito nastave automatike i robotike. Drugi dio rada obuhvaća smjernice za razradu i operacionalizaciju takvog kurikuluma u osnovnoškolskom obrazovanju, koji ujedno donosi i prijedlog okvira kurikuluma. Iako predložene smjernice ne konkretiziraju mnoge aktivnosti učenika na mikro razini, čine jasno polazište za razvoj i operacionalizaciju izvedenog kurikuluma nastave, kojeg svaki nastavnik treba prilagođavati vlastitim učenicima i okruženju.

Ključne riječi

Hrčak ID:

208136

URI

https://hrcak.srce.hr/208136

Datum izdavanja:

6.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.279 *