Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Slika obitelji u udžbenicima hrvatskoga jezika i književnosti za mlađu školsku dob

Vesnica Mlinarević ; Filozofski fakultet, Sveučilišta u Osijeku
Anđelka Peko ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku
Emerik Munjiza ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 193 Kb

str. 33-48

preuzimanja: 2.298

citiraj


Sažetak

Sažetak - Zrcali li se slika suvremene obitelji u tekstovima udžbenika hrvatskoga jezika i književnosti u mlađoj školskoj dobi, problem je koji istražuje ovaj rad. Analizirano je dvanaest udžbenika, po tri najučešće birana za 1., 2., 3. i 4. razred osnovne škole. Analizirani su tekstovi iz obiteljskoga života s obzirom na problematiku potpune i nepotpune obitelji, obitelji koje počivaju na tradicionalnim ili suvremenim vrijednostima i zastupljenosti pojedinih članova obitelji i njihove uloge. Rezultati dobiveni analizom udžbeničkih tekstova
upućuju na to da je potpuna obitelj deset puta zastupljenija od nepotpune obitelji, a tendencija rasta razvidna je i u zastupljenosti tradicionalne u odnosu na suvremenu obitelj. Školska odgojno-obrazovna usmjerenost i realne praktične životne situacije nisu u suglasju, na što upućuju teorijska analiza obitelji i odraz slike
obitelji u našim udžbenicima u mlađoj školskoj dobi.

Ključne riječi

obitelj; udžbenici hrvatskoga jezika i književnosti; mlađa školska dob

Hrčak ID:

20814

URI

https://hrcak.srce.hr/20814

Datum izdavanja:

13.6.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.079 *