Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROCJENA PSIHOMETRIJSKIH KARAKTERISTIKA LJESTVICE ZA MJERENJE TRŽIŠNE ORIJENTACIJE

Ljiljana Božić
Edo Rajh


Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb

str. 38-50

preuzimanja: 1.271

citiraj


Sažetak

U ovome se radu analiziraju psihometrijske karakteristike MKTOR ljestvice za mjerenje tržišne orijentacije koju su razvili Narver i Slater (1990.). Analiza se provodi da bi se utvrdilo je li navedena ljestvica, inače često korištena u literaturi, prikladna za mjerenje tržišne orijentacije u hrvatskim poduzećima. Procjenjuju se njezina pouzdanost i konvergentna i diskriminantna valjanost. Pouzdanost ljestvice procijenjena je uz pomoć Cronbach alfa koeficijenta, a za procjenu valjanosti primijenjena je konfirmatorna faktorska analiza. Rezultati upućuju da MKTOR ljestvica ima svojstva pouzdanosti, konvergentne i diskriminantne valjanosti i da je pogodna za mjerenje tržišne orijentacije u hrvatskim poduzećima.

Ključne riječi

tržišna orijentacija; mjerna ljestvica; psihometerijske karakteristike

Hrčak ID:

20819

URI

https://hrcak.srce.hr/20819

Datum izdavanja:

20.2.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.445 *