Politehnika i dizajn, Vol. 6 No. 3, 2018.
Stručni rad
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2018-6-3-03
TRENDOVI U INDUSTRIJI ZABAVE I VIDEO IGRICA: INDUSTRIJA MOBILNIH IGRICA PREUZIMA GLOBALNO TRŽIŠTE
Joško Lozić
orcid.org/0000-0003-2742-0171
; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj je ovog rada ukazati na promjene koje su
se dogodile unutar industrije video igrica u
posljednjih nekoliko godina. Video igre nastaju
još u vrijeme Treće industrijske revolucije te
su se razvijale usporedo s razvojem računalne
tehnologije. Korijeni video igrica povezani su
za televizijske ekrane i igrače konzole. U svojim
ranim počecima, video igrice našle su se rame
uz rame s društvenim igrama, koje su se igrale
koristeći fizičke objekte. Krajem prošlog stoljeća,
video igre sve više su se udaljavale od oblika
društvene zabave za više igrača, te su postajale
oblik zabave „pojedinca uz ekran“. Početak
novog milenija dovest će do erupcije razvoja
industrije video igara te će se osobna računala
uzeti prevlast konzolama i televizijskim ekranima.
Konvergencija digitalnih platformi omogućit
će razvoj industrije igara na novim medijima,
pametnih telefonima i dlanovnicima, čime će biti
otvoren put za eruptivni rast prihoda od igara za
„male ekrane“. Industrija video igrica za pametne
telefone i dlanovnike, odnosno industrija mobilnih
igrica, preuzela je globalno tržište digitalnih
igara prema ostvarenim prihodima u posljednjih
nekoliko godina.
Ključne riječi
konvergencija; mobilne igre; pametni telefoni i dlanovnici; video igre
Hrčak ID:
209285
URI
Datum izdavanja:
18.9.2018.
Posjeta: 3.126 *