Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Suvremene izborne kampanje i kako one utječu na demokratski proces

Marijana Grbeša ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 218 Kb

str. 49-59

preuzimanja: 3.434

citiraj


Sažetak

Raspad tradicionalnih društvenih veza, razvoj masovnih medija i
uspon političkog marketinga promijenili su strukturu i pravac izbornih
kampanja. Suvremene, medijski posredovane izborne kampanje
danas su predmetom žustrih rasprava. Na jednoj su strani oni koji
tvrde da kampanje pojednostavnjuju političku stvarnost, manipuliraju
biračima, potiču biračku apatiju i dugoročno pridonose demokratskom
deficitu. Na drugoj su, pak, strani istraživači koji smatraju da su
se kampanje morale prilagoditi novoj komunikacijskoj okolini, da
samo atraktivne, medijima prilagođenje kampanje mogu pobuditi pozornost
birača te da dobar dio kampanja ipak pozitivno utječe na izbornu
participaciju i znanje birača o političkim procesima. Ovaj je
tekst pokušaj da se prikažu argumenti jedne i druge strane te da se
odgovori koliko i kako izborne kampanje utječu na demokratski proces.

Ključne riječi

politički marketing; politička komunikacija; izborne kampanje; demokratski proces; birači

Hrčak ID:

21050

URI

https://hrcak.srce.hr/21050

Datum izdavanja:

18.1.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.915 *