hrcak mascot   Srce   HID

Odgojne znanosti, Vol.8 No.2 (12) Studeni 2006.

Izvorni znanstveni članak

PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA

Vesna Buško   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8644-0688 ; Fikozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ana Babić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (114 KB) str. 313-327 preuzimanja: 1.931* citiraj
APA 6th Edition
Buško, V. i Babić, A. (2006). PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA. Odgojne znanosti, 8 (2 (12)), 313-327. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21063
MLA 8th Edition
Buško, Vesna i Ana Babić. "PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA." Odgojne znanosti, vol. 8, br. 2 (12), 2006, str. 313-327. https://hrcak.srce.hr/21063. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
Buško, Vesna i Ana Babić. "PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA." Odgojne znanosti 8, br. 2 (12) (2006): 313-327. https://hrcak.srce.hr/21063
Harvard
Buško, V., i Babić, A. (2006). 'PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA', Odgojne znanosti, 8(2 (12)), str. 313-327. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21063 (Datum pristupa: 23.09.2018.)
Vancouver
Buško V, Babić A. PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA. Odgojne znanosti [Internet]. 14.11.2006. [pristupljeno 23.09.2018.];8(2 (12)):313-327. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21063
IEEE
V. Buško i A. Babić, "PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA", Odgojne znanosti, vol.8, br. 2 (12), str. 313-327, studeni 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21063. [Citirano: 23.09.2018.]

Sažetak
U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene tih sposobnosti u djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namijenjenoga procjeni sposobnosti upravljanja emocijama, sastavljenog u formi objektivnoga testa maksimalnog učinka. Na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom tog instrumenta i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize provjerena je relativna prediktivna važnost tih indikatora sposobnosti emocionalne inteligencije u objašnjenju varijabiliteta općega školskog postignuća učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije moguće objasniti oko 39% varijance prosječnih školskih ocjena. Pritom se kao snažan pojedinačni prediktor školskog uspjeha pojavljuje jedino procjena sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja riječima i u znatno slabijoj mjeri procjene vještina ublažavanja sukoba među vršnjacima, dok je uloga Testa upravljanja emocijama u toj konstelaciji varijabli praktički i statistički beznačajna.

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; školski uspjeh; adolescenti

Hrčak ID: 21063

URI
https://hrcak.srce.hr/21063

[engleski]

Posjeta: 3.127 *