Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PRILOG EMPIRIJSKOJ PROVJERI ULOGE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U ŠKOLSKOM POSTIGNUĆU OSNOVNOŠKOLACA

Vesna Buško orcid id orcid.org/0000-0001-8644-0688 ; Fikozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ana Babić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 114 Kb

str. 313-327

preuzimanja: 2.324

citiraj


Sažetak

U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene tih sposobnosti u djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namijenjenoga procjeni sposobnosti upravljanja emocijama, sastavljenog u formi objektivnoga testa maksimalnog učinka. Na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom tog instrumenta i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize provjerena je relativna prediktivna važnost tih indikatora sposobnosti emocionalne inteligencije u objašnjenju varijabiliteta općega školskog postignuća učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije moguće objasniti oko 39% varijance prosječnih školskih ocjena. Pritom se kao snažan pojedinačni prediktor školskog uspjeha pojavljuje jedino procjena sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja riječima i u znatno slabijoj mjeri procjene vještina ublažavanja sukoba među vršnjacima, dok je uloga Testa upravljanja emocijama u toj konstelaciji varijabli praktički i statistički beznačajna.

Ključne riječi

emocionalna inteligencija, školski uspjeh, adolescenti

Hrčak ID:

21063

URI

https://hrcak.srce.hr/21063

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.986 *