hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKO OSPOSOBLJAVANJE UČITELJA U VISOKOŠKOLSKIM USTANOVAMA

Emerik Munjiza ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku
Mirko Lukaš ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (145 KB) str. 361-383 preuzimanja: 2.787* citiraj
APA 6th Edition
Munjiza, E. i Lukaš, M. (2006). PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKO OSPOSOBLJAVANJE UČITELJA U VISOKOŠKOLSKIM USTANOVAMA. Odgojne znanosti, 8 (2 (12)), 361-383. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21071
MLA 8th Edition
Munjiza, Emerik i Mirko Lukaš. "PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKO OSPOSOBLJAVANJE UČITELJA U VISOKOŠKOLSKIM USTANOVAMA." Odgojne znanosti, vol. 8, br. 2 (12), 2006, str. 361-383. https://hrcak.srce.hr/21071. Citirano 02.06.2020.
Chicago 17th Edition
Munjiza, Emerik i Mirko Lukaš. "PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKO OSPOSOBLJAVANJE UČITELJA U VISOKOŠKOLSKIM USTANOVAMA." Odgojne znanosti 8, br. 2 (12) (2006): 361-383. https://hrcak.srce.hr/21071
Harvard
Munjiza, E., i Lukaš, M. (2006). 'PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKO OSPOSOBLJAVANJE UČITELJA U VISOKOŠKOLSKIM USTANOVAMA', Odgojne znanosti, 8(2 (12)), str. 361-383. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21071 (Datum pristupa: 02.06.2020.)
Vancouver
Munjiza E, Lukaš M. PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKO OSPOSOBLJAVANJE UČITELJA U VISOKOŠKOLSKIM USTANOVAMA. Odgojne znanosti [Internet]. 2006 [pristupljeno 02.06.2020.];8(2 (12)):361-383. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21071
IEEE
E. Munjiza i M. Lukaš, "PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKO OSPOSOBLJAVANJE UČITELJA U VISOKOŠKOLSKIM USTANOVAMA", Odgojne znanosti, vol.8, br. 2 (12), str. 361-383, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21071. [Citirano: 02.06.2020.]

Sažetak
Autori su istražili odnose između općeg, stručnog (matičnog) i
pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja osposobljavanih na višim, visokim školama i fakultetima. Za potrebe ovog istraživanja analizirani su nastavni planovi i programi visokoškolskih institucija za osposobljavanje učitelja svaki puta kada se mijenjala organizacija studija ili se produžavalo trajanje studija. Analizirano je osam nastavnih planova i programa po četiri nastavna plana i programa
po kojima su se osposobljavali učitelji razredne, odnosno predmetne nastave. Kvantitativna analiza izvršena je na području broja sati i njihovih postotnih odnosa. U analizi su utvrđene različiti odnosi općeg, stručnog i pedagoškopsihološkog obrazovanja učitelja razredne i predmetne nastave. U školovanju učitelja razredne nastave dominantno je pedagoško-psihološko obrazovanje koje se u promatranom razdoblju kretalo iznad 60% s minimalnim oscilacijama.
Unutar pedagoško-psihološkog obrazovanja dominantno mjesto imalo je metodičko obrazovanje koje se u prosjeku kretalo iznad 40% također s minimalnim oscilacijama. Obrnuto je stanje u školovanju nastavnika predmetne nastave. Kod njih je dominiralo stručno obrazovanje. Pedagoško-psihološko obrazovanje kretalo se u prosjeku ispod 20% s značajnijim oscilacijama između 28, 4% i 12%. Najpovoljniji odnos imalo je pedagoško-psihološko obrazovanje u dvogodišnjim pedagoškim akademijama. Nakon njih prisutna je stalna tendencija smanjivanja udjela pedagoško-psihološkog obrazovanja bez obzira što se istovremeno produžilo školovanje. Nedostatna pedagoško-psihološka kompetentnost učitelja predmetne nastave ima loše posljedice u odgoju mladih u pubertetsko osjetljivoj fazi. U vrijeme kada slabi odgojna uloga obitelji i kada je upitna društvena orijentacija mladih zbog velikih razlika između proklamiranih i prakticiranih vrijednosti nužno je osnažiti pedagoško-psihološku pripremljenost učitelja.

Ključne riječi
učitelji razredne i predmetne nastave; više i visokoškolsko osposobljavanje učitelja; opće stručno (matično) i pedagoško-psihološko obrazovanje

Hrčak ID: 21071

URI
https://hrcak.srce.hr/21071

[engleski]

Posjeta: 4.449 *