hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja

Aleksandra Golubović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (287 KB) str. 141-162 preuzimanja: 297* citiraj
APA 6th Edition
Golubović, A. (2018). Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja. Odgojno-obrazovne teme, 1 (1-2), 141-162. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/211024
MLA 8th Edition
Golubović, Aleksandra. "Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja." Odgojno-obrazovne teme, vol. 1, br. 1-2, 2018, str. 141-162. https://hrcak.srce.hr/211024. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Golubović, Aleksandra. "Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja." Odgojno-obrazovne teme 1, br. 1-2 (2018): 141-162. https://hrcak.srce.hr/211024
Harvard
Golubović, A. (2018). 'Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja', Odgojno-obrazovne teme, 1(1-2), str. 141-162. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/211024 (Datum pristupa: 09.08.2020.)
Vancouver
Golubović A. Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja. Odgojno-obrazovne teme [Internet]. 2018 [pristupljeno 09.08.2020.];1(1-2):141-162. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/211024
IEEE
A. Golubović, "Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja", Odgojno-obrazovne teme, vol.1, br. 1-2, str. 141-162, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/211024. [Citirano: 09.08.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (287 KB) str. 163-163 preuzimanja: 68* citiraj
APA 6th Edition
Golubović, A. (2018). Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the psilosophy of education. Odgojno-obrazovne teme, 1 (1-2), 163-163. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/211024
MLA 8th Edition
Golubović, Aleksandra. "Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the psilosophy of education." Odgojno-obrazovne teme, vol. 1, br. 1-2, 2018, str. 163-163. https://hrcak.srce.hr/211024. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Golubović, Aleksandra. "Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the psilosophy of education." Odgojno-obrazovne teme 1, br. 1-2 (2018): 163-163. https://hrcak.srce.hr/211024
Harvard
Golubović, A. (2018). 'Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the psilosophy of education', Odgojno-obrazovne teme, 1(1-2), str. 163-163. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/211024 (Datum pristupa: 09.08.2020.)
Vancouver
Golubović A. Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the psilosophy of education. Odgojno-obrazovne teme [Internet]. 2018 [pristupljeno 09.08.2020.];1(1-2):163-163. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/211024
IEEE
A. Golubović, "Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the psilosophy of education", Odgojno-obrazovne teme, vol.1, br. 1-2, str. 163-163, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/211024. [Citirano: 09.08.2020.]

Sažetak
U ovom radu raspravljat ćemo o mogućnostima, izazovima i poteškoćama vezanima uz odgoj djece sa stajališta filozofije odgoja, a s kojima se svakodnevno susreću današnji učitelji i nastavnici. Učiteljski poziv izuzetno je bitan iz više razloga, a jedan od najvažnijih tiče se njihove uloge u odgoju djece s obzirom na to da učitelji imaju izravan i potencijalno iznimno velik utjecaj na krajnji rezultat izgradnje osobnosti u djece i mladih, odnosno osoba u cjelini. Prepoznali su to i mnogi filozofi, od antike do naših dana, koji su i u središtu ovog rada, a bavili su se tumačenjem odgojnih utjecaja i različitih odgojnih nastojanja i praksi. Stoga u radu želimo istaknuti i barem ukratko analizirati neke od ključnih filozofskih pozicija važnih za izgradnju cjelovite, samostalne i zrele osobe, odnosno želimo ukazati na zadaće koje učitelji imaju svakodnevno pred sobom u nastojanju da djeci omoguće odrastanje i dosezanje samostalnosti. U radu ćemo izložiti odgojne pozicije koje su zastupali Platon, J. J. Rousseau i J. Dewey – tri najznačajnija velikana filozofije odgoja.

Ključne riječi
učitelji; odgajanje; filozofi odgoja; Platon; J. J. Rousseau; J. Dewey

Hrčak ID: 211024

URI
https://hrcak.srce.hr/211024

[engleski]

Posjeta: 737 *