Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Građenje kvalitete u praksi vrtića

Dragana Pavlović Breneselović orcid id orcid.org/0000-0002-2133-3467 ; Sveučilište u Beogradu, Filozofski fakultet
Živka Krnjaja ; Sveučilište u Beogradu, Filozofski fakulte


Puni tekst: engleski pdf 372 Kb

str. 47-47

preuzimanja: 346

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 372 Kb

str. 25-46

preuzimanja: 1.152

citiraj


Sažetak

Razvijanje strategije građenja kvalitete u praksi dječjega vrtića zasnovali smo na promatranju kvalitete kao dinamičnoga, socijalno i kulturno uvjetovanoga, kontekstualnoga, multidimenzionalnog, višeperspektivnoga i vrijednosno oblikovanoga koncepta. U radu smo pošli od analize dvaju pristupa praksi – praksi zasnovanoj na znanstvenim podacima (evidence based practice) i refleksivnoj praksi (reflective practice) te smo elaborirali tri karakteristike refleksivne prakse: izgradnju zajedničkih znanja i vrijednosti, kolaboraciju i podijeljeno vodstvo te istraživanja praktičara. Kroz refleksivnu se praksu transformira kultura vrtića u ključnim dimenzijama konteksta prakse: organizacijskoj strukturi, prostoru, vršnjačkoj zajednici, odnosu s obitelji i lokalnom zajednicom, zajedničkim sudjelovanjem. Strategija transformacije kulture vrtića konkretizirana je kroz smjernice za preispitivanje svake od ovih dimenzija.

Ključne riječi

diskursi kvalitete; predškolski odgoj i obrazovanje; refleksivna praksa; smjernice; transformacija kulture vrtića

Hrčak ID:

211041

URI

https://hrcak.srce.hr/211041

Datum izdavanja:

23.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.380 *