Odgojno-obrazovne teme, Vol. 1 No. 1-2, 2018.
Izvorni znanstveni članak
Građenje kvalitete u praksi vrtića
Dragana Pavlović Breneselović
orcid.org/0000-0002-2133-3467
; Sveučilište u Beogradu, Filozofski fakultet
Živka Krnjaja
; Sveučilište u Beogradu, Filozofski fakulte
Sažetak
Razvijanje strategije građenja kvalitete u praksi dječjega vrtića zasnovali smo na promatranju kvalitete kao dinamičnoga, socijalno i kulturno uvjetovanoga, kontekstualnoga, multidimenzionalnog, višeperspektivnoga i vrijednosno oblikovanoga koncepta. U radu smo pošli od analize dvaju pristupa praksi – praksi zasnovanoj na znanstvenim podacima (evidence based practice) i refleksivnoj praksi (reflective practice) te smo elaborirali tri karakteristike refleksivne prakse: izgradnju zajedničkih znanja i vrijednosti, kolaboraciju i podijeljeno vodstvo te istraživanja praktičara. Kroz refleksivnu se praksu transformira kultura vrtića u ključnim dimenzijama konteksta prakse: organizacijskoj strukturi, prostoru, vršnjačkoj zajednici, odnosu s obitelji i lokalnom zajednicom, zajedničkim sudjelovanjem. Strategija transformacije kulture vrtića konkretizirana je kroz smjernice za preispitivanje svake od ovih dimenzija.
Ključne riječi
diskursi kvalitete; predškolski odgoj i obrazovanje; refleksivna praksa; smjernice; transformacija kulture vrtića
Hrčak ID:
211041
URI
Datum izdavanja:
23.10.2018.
Posjeta: 3.380 *