hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

KULTURA ODGOJNO–OBRAZOVNE USTANOVE I STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA

Lidija Vujičić ; Učiteljski fakultet u Rijeci. Sveučilište u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, doc (156 KB) str. 91-106 preuzimanja: 3.636* citiraj
APA 6th Edition
Vujičić, L. (2007). KULTURA ODGOJNO–OBRAZOVNE USTANOVE I STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA. Magistra Iadertina, 2 (1), 91-106. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21161
MLA 8th Edition
Vujičić, Lidija. "KULTURA ODGOJNO–OBRAZOVNE USTANOVE I STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA." Magistra Iadertina, vol. 2, br. 1, 2007, str. 91-106. https://hrcak.srce.hr/21161. Citirano 19.08.2019.
Chicago 17th Edition
Vujičić, Lidija. "KULTURA ODGOJNO–OBRAZOVNE USTANOVE I STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA." Magistra Iadertina 2, br. 1 (2007): 91-106. https://hrcak.srce.hr/21161
Harvard
Vujičić, L. (2007). 'KULTURA ODGOJNO–OBRAZOVNE USTANOVE I STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA', Magistra Iadertina, 2(1), str. 91-106. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21161 (Datum pristupa: 19.08.2019.)
Vancouver
Vujičić L. KULTURA ODGOJNO–OBRAZOVNE USTANOVE I STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA. Magistra Iadertina [Internet]. 2007 [pristupljeno 19.08.2019.];2(1):91-106. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21161
IEEE
L. Vujičić, "KULTURA ODGOJNO–OBRAZOVNE USTANOVE I STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA", Magistra Iadertina, vol.2, br. 1, str. 91-106, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21161. [Citirano: 19.08.2019.]

Sažetak
O stručnom usavršavanju učitelja, autorica promišlja pozivajući se na mnoge autore, kao institucijskom razvoju u mijenjanju kulture odgojno-obrazovne ustanove koja na taj način povećava svoje kapacitete za kontinuirane promjene odgojno-obrazovne prakse, a ne samo implementaciju pojedinih inovacija.
Posebno zato što postojanje novih razrađenih kurikuluma, zakonskih akata i drugih propisa, koji određuju, ili bi trebali usmjeravati odgojnu praksu, nije dostatno za njezino kvalitetno mijenjanje. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravlja kao o jednoj organizaciji, a o kulturi kao svojstvu organizacije kojem se njezini članovi trebaju prilagođavati u procesu stalne evolucije.
Zastupa tezu o potrebi drugačijeg pristupa stručnom usavršavanju učitelja usmjerenog na izravno istraživanje i mijenjanje osobne prakse. O stručnom usavršavanju učitelja promišlja kao o strategiji u procesu mijenjanja kulture odgojno-obrazovne ustanove. Vizija cjeloživotnog učenja i neprestanog profesionalnog razvoja zahtijeva učitelja koji će znati kritički razmišljati, koji je osposobljen za refleksiju i evaluaciju, koji zna potražiti ili osigurati preduvjete za razvoj svakog pojedinog učenika te koji zna poticati i podržavati učenike u procesu učenja. O učitelju se promišlja, prije svega, kao inicijatoru promjena, pokretaču za učenje, koji se brine za svoj osobni i profesionalni razvoj i koji je dio organizacije koja se razvija i uči, a o refleksiji kao značajnoj karakteristici profesionalnog razvoja učitelja.

Ključne riječi
Kapacitet za promjene; kultura odgojno-obrazovne ustanove; refleksivna praksa; stručno usavršavanje; škola

Hrčak ID: 21161

URI
https://hrcak.srce.hr/21161

[engleski]

Posjeta: 5.684 *