Psihologijske teme, Vol. 27 No. 3, 2018.
Pregledni rad
https://doi.org/10.31820/pt.27.3.9
Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Hrvatska
Tajana Ljubin Golub
orcid.org/0000-0002-6396-0389
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Zanesenost je izrazito ugodno psihološko stanje koje ljudi doživljavaju kada su u tolikoj mjeri usmjereni na aktivnost kojom se trenutno bave da su potpuno njome zaokupljeni. Glavni je uvjet za pojavu stanja zanesenosti ravnoteža između izazova i vještina, pri čemu i izazovi i vještine moraju za pojedinca biti iznadprosječni. Zanesenost se najčešće istraživala u slobodnim aktivnostima, ali je ljudi doživljavaju i u aktivnostima koje su nametnute ili u njima ima manje slobode izbora, kao što su posao i obrazovanje. Zanesenost ima pozitivne posljedice ne samo na učinkovitost u različitim područjima života nego i na dobrobit pojedinca. I u akademskom je kontekstu zanesenost povezana s različitim pozitivnim ishodima, uključujući bolje svladavanje nastavnog programa, veća akademska postignuća, ali i veću dobrobit studenata. Kada je u pitanju studentska populacija, iskustva zanesenosti u akademskim aktivnostima manje su učestala nego u ostalim područjima studentskog života (slobodno vrijeme, uobičajene svakodnevne aktivnosti, povremeni posao), ali je veza između zanesenosti i dobrobiti najizraženija upravo u akademskom kontekstu. U ovom se radu daje pregled istraživanja akademske zanesenosti u studentskoj populaciji, posebno onih koja upućuju na moguće uzroke navedene povezanosti, kao što su važnost i korisnost akademskih aktivnosti za ostvarenje budućih životnih ciljeva, važnost akademskih aktivnosti za izgradnju socijalnog identiteta te smanjenje akademskog stresa i sagorijevanja.
Ključne riječi
akademska zanesenost; dobrobit; socijalni identitet; akademski stres; studenti
Hrčak ID:
212674
URI
Datum izdavanja:
13.12.2018.
Posjeta: 3.958 *