hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1524

Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača

Ksenija Grubišić ; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (493 KB) str. 327-348 preuzimanja: 297* citiraj
APA 6th Edition
Grubišić, K. (2018). Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača. Revija za socijalnu politiku, 25 (3), 327-348. https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1524
MLA 8th Edition
Grubišić, Ksenija. "Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača." Revija za socijalnu politiku, vol. 25, br. 3, 2018, str. 327-348. https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1524. Citirano 23.10.2021.
Chicago 17th Edition
Grubišić, Ksenija. "Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača." Revija za socijalnu politiku 25, br. 3 (2018): 327-348. https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1524
Harvard
Grubišić, K. (2018). 'Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača', Revija za socijalnu politiku, 25(3), str. 327-348. https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1524
Vancouver
Grubišić K. Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača. Revija za socijalnu politiku [Internet]. 2018 [pristupljeno 23.10.2021.];25(3):327-348. https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1524
IEEE
K. Grubišić, "Odgovorno informiranje i financijsko obrazovanje kao mjerilo učinkovite građanskopravne i socijalne zaštite potrošača", Revija za socijalnu politiku, vol.25, br. 3, str. 327-348, 2018. [Online]. https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1524

Sažetak
Postoje različiti pristupi tumačenja uzroka sve veće prezaduženosti građana: ekonomski, socijalni, pravni. Takvo povećanje zasigurno je jedna od posljedica financijske krize. Međutim, sve veća dostupnost te raznolikost ponude financijskih usluga, nerazumijevanje pojmova, odnosno temeljnih prava i obveza koje proizlaze iz ugovaranja takvih usluga, također doprinosi porastu zaduženja. Stoga, temeljno pitanje na koje se nastoji odgovoriti u radu jest: u kojoj mjeri je poznavanje prava i obveza građana koji koriste financijske i javne usluge vjerodostojno mjerilo učinkovitosti građanskopravnih propisa kojima bi se, među ostalim, trebala štititi i socijalna prava, s obzirom da njihova primjena utječe na status (pre)zaduženosti građana? Odgovori na navedeno pitanje velikim se dijelom temelje na rezultatima empirijskih istraživanja provedenih u listopadu 2016. u okviru projekta Građanskopravna zaštita građana u financijskoj krizi. Ti rezultati razmatrani su u kontekstu temeljnih vrijednosti izraženih pojedinim načelima modela odgovornog kreditiranja kao i pojedinim načelima europskog socijalnog modela. Prvenstveno je riječ o načelu zaštite potrošača koje povezuje oba modela, a čije ostvarivanje pretpostavlja određeno usklađivanje pojedinih dijelova građanskopravne i socijalne zaštite građana. Temeljem rezultata istraživanja, u radu se analizira u kojoj mjeri su pojedine privatnopravne norme, posebice one koje određuju način informiranja građana pri korištenju financijskih te pojedinih javnih usluga, društveno učinkovite, što otvara potrebu uvođenja učinkovitije pravne i nepravne zaštite građana kako bi se smanjila njihova financijska, a time i socijalna isključenost.

Ključne riječi
model odgovornog kreditiranja; europski socijalni model; zaštita potrošača; financijske usluge; javne usluge; informiranost; financijsko obrazovanje i opismenjavanje

Hrčak ID: 215672

URI
https://hrcak.srce.hr/215672

[engleski]

Posjeta: 645 *