Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/log.8.2.3

Usporedba samoprocjene glasa nastavnika i službenika

Zdravko Kolundžić ; Opća županijska bolnica Požega, Požega, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 447 Kb

str. 49-55

preuzimanja: 950

citiraj


Sažetak

Samoprocjena glasa pomoću upitnika Indeks vokalnih teškoća (Voice Handicap Index, VHI) jednostavna je i pouzdana trijažna metoda u dijagnostici poremećaja glasa, posebno u skupinama glasovnih profesionalaca koji su podložniji poremećajima. U ovome radu predstavljena je analiza rezultata samoprocjene glasa nastavnika i službenika. Uzorak čine dvije grupe ispitanika: nastavnici (N=93) i službenici (N=19). Skupine su ujednačene prema dobi, godinama staža i spolu. Prema rezultatima samoprocjene, potvrđeni su poremećaji glasa kod 26 % nastavnika, dok je njih 67 % u anamnezi imalo poremećaje glasa. U skupini službenika samoprocjenom 10 % ispitanika ima teškoća s glasom, u anamnezi je njih 36 % imalo poremećaj glasa. Samo dvoje nastavnika je zbog teškoća s glasom potražilo stručnu pomoć. Potvrđena je prediktivnost dobi i radnoga staža kao negativnog čimbenika, koji može dovesti do poremećaja glasa nastavnika. Rezultati istraživanja potvrđuju veći rizik poremećaja glasa u skupini glasovnih profesionalaca. Zabrinjavajuće je da gotovo nitko od nastavnika s poremećajima glasa ne traži stručnu pomoć. Dobiveni podaci, kao i u prijašnjim istraživanjima, trebali bi biti poticaj uvrštavanju glasovne edukacije u obrazovanje nastavnika, te primjena načela glasovne higijene tijekom svakodnevnoga rada.

Ključne riječi

poremećaji glasa; VHI; glasovni profesionalci

Hrčak ID:

216432

URI

https://hrcak.srce.hr/216432

Datum izdavanja:

15.1.2019.

Posjeta: 1.891 *