Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KOMUNIKACIJSKE STRATEGIJE U TROJEZIČNE DJEVOJČICE: PREBACIVANJE KODOVA

Marija Popović ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Kristina Cergol Kovačević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 477 Kb

str. 5-24

preuzimanja: 483

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada bio je istražiti komunikacijske strategije kojima se koristi trojezična djevojčica (4;11) kojoj je ukrajinski prvi nasljedni jezik, hrvatski drugi nasljedni jezik dok je njemački jezik okoline i njezin dominantan jezik. Istraživanje je provedeno u dva dijela.
U prvom dijelu istraživanja proveden je polustrukturirani intervju s ispitaničinim roditeljima kako bi se prikupile informacije o ispitanici. U drugom dijelu istraživanja snimili smo ispitaničin govor u njezinu prirodnom okruženju u trajanju od 34:49:44 sata. Analizirali smo dijelove transkripta koji obuhvaćaju njezine razgovore s ocem, a koji joj se obraća na hrvatskome jeziku.
Rezultati su pokazali da ispitanica koristi prebacivanje kodova kao preferiranu komunikacijsku strategiju, a zatim i strategiju mimike te kontrolu emocija i prijevod. Najčešći tip prebacivanja koji se pojavljuje u ispitaničinu govoru je unutarrečenično, potom međurečenično prebacivanje, dok je pronađen samo jedan slučaj prebacivanja unutar riječi. U trenutku prebacivanja, ispitanica najčešće proizvodi imenice kao vrstu riječi, potom glagole, a rjeđe ostale vrste riječi.

Ključne riječi

višejezično dijete; komunikacijske strategije; prebacivanje kodova, ukrajinski kao prvi nasljedni jezik; hrvatski kao drugi nasljedni jezik

Hrčak ID:

216784

URI

https://hrcak.srce.hr/216784

Datum izdavanja:

1.10.2018.

Posjeta: 1.026 *