Slavica Vrsaljko
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Sveučilište u Zadru
Petra Paleka
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Sveučilište u Zadru
APA 6th Edition Vrsaljko, S. i Paleka, P. (2018). Pregled ranoga govorno-jezičnoga razvoja. Magistra Iadertina, 13 (1), 139-159. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/217843
MLA 8th Edition Vrsaljko, Slavica i Petra Paleka. "Pregled ranoga govorno-jezičnoga razvoja." Magistra Iadertina, vol. 13, br. 1, 2018, str. 139-159. https://hrcak.srce.hr/217843. Citirano 15.01.2021.
Chicago 17th Edition Vrsaljko, Slavica i Petra Paleka. "Pregled ranoga govorno-jezičnoga razvoja." Magistra Iadertina 13, br. 1 (2018): 139-159. https://hrcak.srce.hr/217843
Harvard Vrsaljko, S., i Paleka, P. (2018). 'Pregled ranoga govorno-jezičnoga razvoja', Magistra Iadertina, 13(1), str. 139-159. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/217843 (Datum pristupa: 15.01.2021.)
Vancouver Vrsaljko S, Paleka P. Pregled ranoga govorno-jezičnoga razvoja. Magistra Iadertina [Internet]. 2018 [pristupljeno 15.01.2021.];13(1):139-159. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217843
IEEE S. Vrsaljko i P. Paleka, "Pregled ranoga govorno-jezičnoga razvoja", Magistra Iadertina, vol.13, br. 1, str. 139-159, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217843. [Citirano: 15.01.2021.]
Sažetak U radu će se dati pregled ranoga govorno-jezičnoga razvoja, od rođenja do 6. godine života, odnosno do polaska u školu. Razvoj govora suptilan je i složen proces te se odvija pod utjecajem različitih čimbenika. Osim toga to je i socijalan fenomen čiji je razvoj moguć isključivo u uvjetima ljudskog okruženja u kojem najveću ulogu ima obitelj. Vrlo je važno znati da dječji razvoj slijedi određene zakonitosti pa je bitno da roditelji to znaju kako bi ih svjesno mogli pratiti te ih poticati. Dijete u prvih pet godina života nauči da se u razgovoru s drugima mora pridržavati nekih pravila: preispitivati svoje iskaze, govoriti kada je njegov red, uspostavljati očni kontakt. Također, mijenja se način govora s obzirom na sugovornika. To su neki od pokazatelja da je dijete ovladalo pravilima društvenoga jezika. Osim ključnih teorijskim postavki ranoga govorno-jezičnog razvoja, u radu će se staviti naglasak i na usvajanju značenja jezičnih elemenata te osnovnih morfoloških struktura (glagola, imenica, pridjeva).