Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima

Violeta Valjan Vukić
Jelena Berket ; Dječji vrtić „Kocka kockica“


Puni tekst: hrvatski PDF 162 Kb

str. 207-227

preuzimanja: 1.979

citiraj


Sažetak

Waldorfska pedagogija jedinstvena je u odgoju i obrazovanju, utemeljena od strane Rudolfa Steinera. Glavni je cilj ove pedagogije težnja za usklađivanjem djetetova „duhovnog i zemaljskog dijela“, pružajući mu veću slobodu u odgoju. Dijete oblikuje svoja znanja aktivnim istraživanjem, metodom stjecanja vlastita iskustva i oponašanjem odraslih. Tijek pedagoške godine u waldorfskom vrtiću, temelji se na ritmu povezanom s izmjenom godišnjih doba (jesenski, zimski, proljetni i ljetni ciklus), izmjenom vremena u danu i izmjenom dana u tjednu. Ritmičnost godišnjih doba isprepletena je s proslavom pojedinih kršćanskih svetkovina. Ritmičnost tjedna temelji se na izmjeni prehrane i umjetničkih aktivnosti, dok ritmičnost dana polazi od uravnotežene izmjene vođenih i slobodnih aktivnosti. Vođene aktivnosti (udah) osmišljava odgajatelj dok slobodne (izdah) izabire samo dijete prema svojim interesima.

Ključne riječi

Waldorfska pedagogija; Rudolf Steiner; pedagoška godina; dnevni i tjedni ritam

Hrčak ID:

217844

URI

https://hrcak.srce.hr/217844

Datum izdavanja:

9.3.2019.

Posjeta: 3.098 *