hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca

Ivan Beroš ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru

Puni tekst: hrvatski, PDF (244 KB) str. 0-0 preuzimanja: 332* citiraj
APA 6th Edition
Beroš, I. (2018). Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca. Acta Iadertina, 15 (2), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/217905
MLA 8th Edition
Beroš, Ivan. "Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca." Acta Iadertina, vol. 15, br. 2, 2018, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/217905. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Beroš, Ivan. "Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca." Acta Iadertina 15, br. 2 (2018): 0-0. https://hrcak.srce.hr/217905
Harvard
Beroš, I. (2018). 'Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca', Acta Iadertina, 15(2), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/217905 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Beroš I. Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca. Acta Iadertina [Internet]. 2018 [pristupljeno 08.12.2021.];15(2):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217905
IEEE
I. Beroš, "Kreativnost kao transcendentalno-aktivistička karakteristika pojedinca", Acta Iadertina, vol.15, br. 2, str. 0-0, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217905. [Citirano: 08.12.2021.]

Sažetak
Cilj rada je razjasniti pojam transcendentalno-aktivističke kreativnosti kao i razmotriti mogućnosti i preduvjete njezine realizacije u odgojno-obrazovnom procesu. Rad započinje opisom 'slike' prirode učenika koja se smatra potrebnom za praktičnu realizaciju ovog oblika kreativnosti. Pritom se naglašava činjenica ljudske nesvršenost i mogućnost kontinuiranoga razvoja. Kao metoda ostvarenja transcendentalno-aktivističke kreativnosti preuzima se dijalog shvaćen kao otvoreno iskazivanje i dijeljenja vlastitih misli, ideja i težnji s drugim ljudima bez skrivanja i straha od mogućih neuspjeha ili neugodnih iskustava. Budući da se institucionalizirani odgojno-obrazovni proces odvija u učionicama, opisuje se učionica kao zajednički prostor nade koji omogućava demokratsko angažiranje i borbu za promjene situiran u kontekstu širih zajedničkih prostora demokratskoga i aktivističkoga djelovanja. Demokratizacija učionica omogućava postavljanje socijalnih pitanja, prelaženje granica te kritičko propitivanje dominantnoga neoliberalnog diskursa te je stoga neophodan element aktivistički shvaćene kreativnosti. Dijalog kao sredstvo, i dijaloški pristup kao metoda kreativnog djelovanja, usmjereni su poništavanju efekata prevladavajućega elitističkog shvaćanja koje kreativnost prikazuje izoliranu od društva i namijenjenu posebno imaginativnim pojedincima. U radu se iskazuje stav kako nije vjerojatno da će u skoroj budućnosti doći do promjene dominantnoga shvaćanja kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu koje kreativnost promatra kao transformaciju postojećega. Razloge za ovakvo stanje nalazimo u dominantnom ekonomsko-političkom uređenju društva u cjelini, te odgojno-obrazovnoga sustava kao jednoga od društvenih podsustava.

Ključne riječi
dijaloški pristup; humanizacija; kritička pedagogija; neoliberalizam; učionica kao zajednički prostor nade

Hrčak ID: 217905

URI
https://hrcak.srce.hr/217905

[engleski]

Posjeta: 641 *