hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Elementi primjene kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu

Ivan Beroš ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru

Puni tekst: hrvatski, PDF (363 KB) str. 0-0 preuzimanja: 368* citiraj
APA 6th Edition
Beroš, I. (2018). Elementi primjene kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu. Acta Iadertina, 15 (2), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/217906
MLA 8th Edition
Beroš, Ivan. "Elementi primjene kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu." Acta Iadertina, vol. 15, br. 2, 2018, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/217906. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Beroš, Ivan. "Elementi primjene kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu." Acta Iadertina 15, br. 2 (2018): 0-0. https://hrcak.srce.hr/217906
Harvard
Beroš, I. (2018). 'Elementi primjene kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu', Acta Iadertina, 15(2), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/217906 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Beroš I. Elementi primjene kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu. Acta Iadertina [Internet]. 2018 [pristupljeno 08.12.2021.];15(2):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217906
IEEE
I. Beroš, "Elementi primjene kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu", Acta Iadertina, vol.15, br. 2, str. 0-0, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217906. [Citirano: 08.12.2021.]

Sažetak
Svrha je rada pokušati odrediti i analizirati elemente odgojno-obrazovnoga procesa koji utječu na primjenu kreativnosti kao načela i metode u odgoju i obrazovanju. Polazi se od teorijske pozadine situirajući analizirane elemente na kontinuumu utjecaja koji se kreće od kraja na kojem se nalaze elementi što onemogućavaju primjenu kreativnosti do elemenata što je potiču u odgojno-obrazovnom procesu. Analiziraju se elementi proizašli iz anketnoga istraživanja provedenoga sa studentima prve i treće godine preddiplomskoga te druge godine diplomskoga studija pedagogije (N=115) na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru. Na navedenom je uzorku potvrđena središnja uloga nastavnika kao poticatelja i prepreke ostvarenju kreativnoga obrazovanja, te se analizom dobivenih rezultata nastoje razjasniti uzroci opisanoga stanja koje pokazuje da prevladava mišljenje kako institucionalne odrednice škole onemogućavaju realizaciju kreativnoga obrazovanja. Postavlja se pitanje u kojoj mjeri dobiveni rezultati zrcale stvarna shvaćanja ispitanika koja imaju snagu utjecaja na njihovu teorijsko-praktičnu djelatnost, te koliki je utjecaj prevladavajućih shvaćanja pedagogijske znanosti kojima su studenti izloženi tijekom studiranja. U završnom se dijelu ukazuje na tendencije ekonomiziranja i instrumentaliziranja kreativnoga obrazovanja koje na taj način gubi legitimitet i svoju kritičko-transformacijsku osnovu. Izgubljenu osnovu zamjenjuje ljuštura apologije dominantne pragmatističko-neoliberalne orijentacije u teorijskom i praktičnom razmatranju, analiziranju i implementiranju pedagogijskih teorija, pripadajućih odgojno-obrazovnih načela te metoda usmjerenih na realizaciju kreativnoga obrazovanja u obliku načela i metode.

Ključne riječi
instrumentalizacija kreativnosti; kritička pedagogija; onemogućavanje kreativnog obrazovanja; poticanje kreativnog obrazovanja; neoliberalizam; uloga nastavnika

Hrčak ID: 217906

URI
https://hrcak.srce.hr/217906

[engleski]

Posjeta: 685 *