Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32903/zs.64.1.10
STAVOVI UČENIKA PREMA NASTAVI GLAZBENE KULTURE I GLAZBENE UMJETNOSTI
Snježana Dobrota
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Ružica Conar
; Split, Hrvatska
Sažetak
U radu su istraženi stavovi učenika osnovnih škola i gimnazija prema nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti s obzirom na spol, dob, obiteljsko okruženje, dodatnu glazbenu poduku, preferiranje klasične glazbe te preferencije određenih aktivnosti nastave glazbe. Tijekom istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka te upitnik za ispitivanje stavova učenika prema predmetu Glazbena kultura / Glazbena umjetnost. Istraživanje je provedeno na uzorku od 245 učenika trećeg, četvrtog, sedmog i osmog razreda osnovne škole te trećeg i četvrtog razreda gimnazije.
Rezultatima ovoga istraživanja potvrđeno je kako gimnazijalci u odnosu na učenike osnovne škole, provode više vremena dnevno slušajući glazbu. Učenici koji preferiraju klasičnu glazbu i učenici čiji roditelji slušaju klasičnu glazbu imaju pozitivnije stavove prema Glazbenoj kulturi / Glazbenoj umjetnosti. Rezultatima istraživanja potvrđeno je da mlađi učenici u odnosu na starije, imaju pozitivnije stavove prema nastavi glazbe. Slušanje je aktivnost nastave glazbe koju učenici najviše preferiraju, dok najmanje pozitivne stavove imaju prema glazbenom stvaralaštvu. Nije potvrđena povezanost dodatne glazbene poduke i spola na stavove prema nastavi glazbe.
Ključne riječi
glazbene preferencije; nastava glazbe; osnovna škola; srednja škola; stavovi
Hrčak ID:
219666
URI
Datum izdavanja:
10.7.2018.
Posjeta: 3.612 *