Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32903/zs.64.1.14

OD VIZUALIZACIJE DO ELIMINACIJE MISKONCEPATA

Snježana Smerdel ; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 7.664 Kb

str. 187-195

preuzimanja: 822

citiraj


Sažetak

Istraživanja na području kemijskog obrazovanja pokazala su da učenici ulaze u učionice s unaprijed stvorenim predodžbama o prirodi, različitim od onih koje nudi postojeća znanstvena teorija i praksa. Nastavnici žele da učenici shvate relevantnost kemije za njihov svakodnevni život, ali mnogo je primjera nastavnih situacija bez praktičnog iskustva. Modernu kemiju karakterizira učenje i razmišljanje koje se odvija u stalnom prijelazu između makroskopske, submikroskopske i simboličke razine prikaza. Kada učenici ne mogu povezati sve tri razine, znanje im je fragmentirano i mnoge koncepte vjerojatno su naučili samo na činjeničnoj razini. Submikroskopska interpretacija na razini škole teško se može dostići promatranjem i eksperimentalnim učenjem, ali razvojem moderne informacijske tehnologije upravo animirana vizualizacija postaje moćni alat za poučavanje i učenje kemije. Prikladno odabrani i primijenjeni dinamički vizualni prikazi poput animacija i simulacija pomažu učenicima vizualizirati procese i poboljšati konceptualno razumijevanje kako bi mogli izgraditi znanstveno prihvatljive mentalne modele tvari i reakcija na submikroskopskoj razini.

Ključne riječi

animacije; dinamička vizualizacija; kemijsko obrazovanje; mentalni modeli; miskoncepti; simulacije

Hrčak ID:

219670

URI

https://hrcak.srce.hr/219670

Datum izdavanja:

10.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.649 *