Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Filozofija (medijske) distopije: društveni život između Sluškinjine priče i Crnog ogledala

Vuk Vuković orcid id orcid.org/0000-0002-0766-1077 ; Fakultet dramskih umjetnosti, Univerzitet Crne Gore


Puni tekst: hrvatski pdf 425 Kb

str. 2219-2229

preuzimanja: 566

citiraj


Sažetak

Marshall McLuhan je u okviru svog tehnološko-determinističkog pogleda na svijet afirmirao tezu da smo preko raznih medija produžili svoja čula čime smo dozvolili tehnologiji da utječe na naš psihički i društveni sklop. Ako su mediji zaista čovjekovi produžeci „bilo kože, ruke ili noge” kako ovaj autor apodiktički tvrdi, postavlja se pitanje do čega dovodi njihova amputacija? Cilj ovog rada je refleksivno zahvatiti društveni život i čovjeka kao elementarnu antropološku kategoriju, a u odnosu prema apsolutnoj prisutnosti/odsutnosti suvremenih medijskih tehnologija. Ovim se na nivou teme i ideje direktno bavi antologija Crno ogledalo i indirektno Sluškinjina priča, serija rađena po romanu Margaret Atwood. Bilo da govorimo o tehnološkoj simulaciji svijesti i psihičkim implikacijama završne faze čovjekovih produžetaka ili dehumanizaciji (ženskog) i tijela i duše u totalitarno-teokratskoj državi, svakako se oslanjamo na medije i tehnologiju, što je polazišna točka promišljanja društva koje u oba slučaja možemo okarakterizirati kao distopijsko.

Ključne riječi

distopija; medijska produkcija; televizijske serije; Crno ogledalo; Sluškinjina priča

Hrčak ID:

220369

URI

https://hrcak.srce.hr/220369

Datum izdavanja:

23.5.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.841 *