Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/at/2019.31.1.7

SEKTORSKE KARAKTERISTIKE NASLJEĐA ZA RAZVOJ VINSKIH REGIJA: UTJECAJ POLJOPRIVREDE, KULTURE I TURIZMA

Jasenka Kranjčević orcid id orcid.org/0000-0002-5594-9868 ; Institute for Tourism, Croatia
William C. Gartner ; University of Minnesota, USA


Puni tekst: hrvatski pdf 417 Kb

str. 7-34

preuzimanja: 766

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 417 Kb

str. 7-34

preuzimanja: 522

citiraj


Sažetak

U sve više globaliziranom svijetu vina za male postsocijalisičke države, poput Hrvatske, poseban je izazov strateško planiranje razvoja vinskih regija. Te države količinom proizvodnje vina ne mogu konkurirati velikim i svjetski poznatim vinskim regijama (Rioja u Španjolskoj, Bordeaux u Francuskoj i dr.). Na prostoru Hrvatske uzgoj vinove loze star je nekoliko tisuća godina, a tradicijsko nasljeđe koje proizlazi iz ekonomske nerazvijenosti još uvijek karakterizira njezine vinske regije. Vinari u Hrvatskoj ograničeni su na proizvodnju malih količina vina te se ne mogu natjecati s velikim, poznatim proizvođačima, ali se uvijek mogu natjecati kroz turističku perspektivu. Cilj rada je konceptualizacija modela revitalizacije vinskih regija u Hrvatskoj temeljem prepoznavanja sektorskih karakteristika tradicijskog nasljeđa. Zaključak se iskazuje utvrđivanjem karakteristika tradicijskog nasljeđa u tri najvažnija sektora (poljoprivreda, kultura i turizam) koji su povezani s proizvodnjom i prodajom vina, utvrđivanjem korištenja tradicionalnih obilježja karakteristika nasljeđa u sektorskim razvojnim planovima te analizom rezultata anonimne ankete koja je provedena u turističkim zajednicama (ruralnih) općina o percepciji tradicijskog nasljeđa za razvoj vinskog turizma.

Ključne riječi

Hrvatska; vinske regije; sektorske karakteristike nasljeđa; model revitalizacije vinskih regija

Hrčak ID:

221834

URI

https://hrcak.srce.hr/221834

Datum izdavanja:

30.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.127 *