Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

MONOPOLSKA DISKRIMINACIJA CIJENA

Pero Matić ; Dubrovačka banka d.d.


Puni tekst: hrvatski pdf 18.338 Kb

str. 91-110

preuzimanja: 679

citiraj


Sažetak

U radu se obrađuje monopolska diskriminacija cijena trećega, drugoga i prvoga stupnja. Politika diskriminacije cijena je jako prisutna u suvremenim gospodarstvima. U slučaju monopolske diskriminacije cijena trećeg stupnja monopolističko poduzeće prodaje određeni proizvod po različitim cijenama na različitim odvojenim tržištima na kojima je elastičnost potražnje za proizvodom različita. Diskriminaciju cijena drugog stupnja monopolist provodi određujući jednu cijenu za određenu količinu proizvoda ili usluga, a drugu cijenu za svaku jedinicu iznad te količine, prisvajajući na taj način dio potrošačevog viška. Diskriminacijom cijena prvog stupnja monopolističko poduzeće određuje različitim kupcima različitu cijenu za isti proizvod, utvrđujući za svakog od
njih najvišu cijenu koju je kupac spreman platiti kako bi došao do robe. Na taj način se pokušava "iscijediti" sav potrošačev višak. Naglasak je također na diskriminaciji u određivanju cijena zračnog prijevoza na sezonskom određivanju cijene u hotelijerstvu i ugostiteljstvu. Namjera je ukazati na sve vidove diskriminacije cijena kojima se monopolist koristi u nastupu prema potrošačima na tržištu.

Ključne riječi

monopol; diskriminacija; cijena

Hrčak ID:

222548

URI

https://hrcak.srce.hr/222548

Datum izdavanja:

2.6.1999.

Posjeta: 2.574 *