Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

POSLOVNO ODLUČAVANJE U HRVATSKOM TURIZMU NA POČETKU XXI. STOLJEĆA

Joža Perić ; Hotelijerski fakultet Opatija
Igor Brajdić ; Hotelijerski fakultet Opatija


Puni tekst: hrvatski pdf 21.498 Kb

str. 153-175

preuzimanja: 199

citiraj


Sažetak

Jedno od mjerila uspješnog ulaska hrvatskog turizma u XXI. stoljeće je
spremnost zaposlenog managementa da usvoji i primjeni predvidljive značajke managementa XXI. stoljeća. Medu tim značajkama je razina poduzetništva, odnosno uklapanje u pojam poduzetničkog managementa. U opis uspješnog poduzetničkog managementa ulaze karakteristike managera i perfonrmance odlučivanja. Od osnovnih karakteristika managera ističu se: spol, dob, stručna sprema, vrsta stručne spreme, radni staž u poduzeću, staž na postojećoj funkciji. U performancama odlučivanja se mogu izdvojiti: faktori koji djeluju na kvalitetu odlučivanja, znanja potrebna za uspješno odlučivanje, razine managementa na kojima se donose bitne odluke, udio programiranih i
neprogramiranih odluka, struktura odluka prema utjecaju na stanje sustava, utjecaj na donošenje individualnih, grupnih i kolektivnih odluka. Ispitivanje perfomanci i karakteristika managera provedeno je u srednjim i malim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj, kao prevladavajućim tipovima hotelskih poduzeća na ulasku u XXI. stoljeće. Dobiveni rezultati pokazuju da po većini karakteristika manageri svih razina u srednjim i malim poduzećima u Hrvatskoj zadovoljavaju u uspješnoj realizaciji koncepcije poduzetničkog managera, osim tamo, gdje prevladavaju stariji kadrovi. Po perfomacama odlučivanja najslabiji rezultati su u strukturi strateških, taktičkih i operativnih odluka, kao i kod udjela programiranih i neprogramiranih odluka, na štetu poželjnijih neprogramiranih odluka, posebice na visokoj razini. Ostale su perfomance odlučivanja zadovoljavajuće. U cjelini se može zaključiti da management u srednjim i malim poduzećima po svojim osnovnim karakteristikama (osim spola) i bitnim performancama odlučivanja ima sve potrebne značajke za ulazak u XXI. stoljeće.

Ključne riječi

poduzetništvo; srednja i mala poduzeća; karakteristike managera; performance odlučivanja

Hrčak ID:

222559

URI

https://hrcak.srce.hr/222559

Datum izdavanja:

2.12.1999.

Posjeta: 545 *