Ekonomska misao i praksa, Vol. 8 No. 2, 1999.
Prethodno priopćenje
INTERNACIONALIZACIJA MALOPRODAJE KAO VAŽAN ČIMBENIK RAZVOJA TURISTIČKE PONUDE
Zdenko Segetlija
; Ekonomski fakultet u Osijeku
Maja Lamza-Maronić
; Ekonomski fakultet u Osijeku
Sažetak
U radu se najprije analiziraju pojam i značenje maloprodaje i njezine
internacionalizacije, a potom oblici, potrebe i mogućnosti internacionalizacije maloprodaje Republike Hrvatske. Internacionalizacija je proces kojim se nacionalno gospodarstvo uključuje u međunarodne gospodarske tokove. Kao dio gospodarskoga sustava maloprodaja se također internacionalizira. Budući da se u Republici Hrvatskoj izgrađuje
sustav otvorenoga tržišnog gospodarstva, potrebno je razmotriti potrebe i mogućnosti internacionalizacije maloprodaje (širenje maloprodavača iz drugih zemalja na Hrvatsku i širenje hrvatskih maloprodavača na druge zemlje). Internacionalizacija maloprodaje odnosi se na sve oblike i aktivnosti maloprodajnoga poduzeća izvan zemlje podrijetla. Ulazak stranih maloprodavača u zemlju obogaćuje ponudu, ali i stvara u njoj dodatnu konkurenciju. Time se domicilni maloprodavači potiču na poboljšanje svoga tržišnog nastupa. Obogaćivanjem ponude roba i usluga u maloprodaji može se smanjiti odljev domaće kupovne snage u druge zemlje, a isto tako poboljšati turistička ponuda. Radi toga je internacionalizacija hrvatske maloprodaje itekako potrebita.
Ključne riječi
internacionalizacija maloprodaje; turistička ponuda; kupovna snaga; maloprodajni promet; turistički promet
Hrčak ID:
222561
URI
Datum izdavanja:
2.12.1999.
Posjeta: 962 *