Psihologijske teme, Vol. 28 No. 2, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4
Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi
Tomislava Vidić
orcid.org/0000-0003-2040-2667
; Osnovna škola Remete, Zagreb, Hrvatska
Dubravka Miljković
orcid.org/0000-0002-1616-0792
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost pristupa poučavanju sa samoefikasnosti, zadovoljstvom životom i poslom učitelja te u kojoj mjeri učitelji u osnovnoj školi doživljavaju pozitivne i negativne emocije. U istraživanju je sudjelovalo 254 učitelja iz osam zagrebačkih osnovnih škola. Rezultati su pokazali značajne povezanosti između pristupa poučavanja i dimenzija samoefikasnosti učitelja (angažiranost, strategije poučavanja, upravljanje razredom). Zadovoljstvo poslom značajno je povezano sa zadovoljstvom životom i pozitivnim emocijama. Negativne emocije značajno su negativno povezane sa zadovoljstvom poslom i životom. Učitelji koji imaju pristup poučavanja usmjeren na učenika statistički se značajno razlikuju od učitelja s pristupom usmjerenim na učitelja u dimenziji samoefikasnosti (strategije poučavanja) te češće doživljavaju pozitivne emocije: zainteresiranost, uzbuđenost i pozornost. Učitelji razredne nastave pokazali su veću angažiranost u odnosu na učitelje predmetne nastave. Učitelji s više od deset godina radnog iskustva statistički se značajno razlikuju od učitelja s manje godina radnoga iskustva u pristupima poučavanju i samoefikasnosti te češće doživljavaju ponos i budnost. S druge strane, učitelji s deset i manje od deset godina radnoga iskustva češće se osjećaju prestrašeno.
Ključne riječi
pristupi poučavanju; samoefikasnost; zadovoljstvo životom; zadovoljstvo poslom; emocije; učitelji u osnovnoj školi
Hrčak ID:
223183
URI
Datum izdavanja:
23.7.2019.
Posjeta: 3.189 *