Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22586/csp.v51i2.8566
Obrazovanje učiteljica u slovenskim i hrvatskim zemljama Austro-Ugarske Monarhije – komparativna analiza
Monika Govekar-Okoliš
orcid.org/0000-0001-7545-6369
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Rad daje uvid u obrazovanje osnovnoškolskih učiteljica u slovenskim i hrvatskim zemljama Austro-Ugarske Monarhije preko zakonodavstva i organizacije ženskih učiteljskih škola. Istraživanje se sastoji od povijesne komparativne analize razdoblja između 1867. i 1914. godine. Pojavom Dvojne Monarhije dolazi do promjena u obrazovanju učiteljica. One se mogu najprije identificirati na temelju školskoga zakonodavstva. Učiteljice postaju državne službenice. Javljaju se nove državne ženske učiteljske škole, ali i one privatne s pravom javnosti. Analiza zakonodavstva pokazala je razlike između nastavnih planova u učiteljskim školama u slovenskim i hrvatskim zemljama unutar Monarhije. Komparacija njihovih aktivnosti također pokazuje razlike u razvoju, broju i organizaciji. U slovenskim zemljama, koje potpadaju pod austrijsko školsko zakonodavstvo, razvitak četverogodišnjih škola za učiteljice tekao je nešto brže nego u hrvatskim zemljama. Usporedba pokazuje da u slovenskim i hrvatskim zemljama dominiraju privatne škole za učiteljice.
Ključne riječi
Austro-Ugarska; obrazovanje učiteljica; žensko školsko zakonodavstvo; ženske učiteljske škole; slovenske i hrvatske zemlje
Hrčak ID:
225249
URI
Datum izdavanja:
13.9.2019.
Posjeta: 2.761 *