Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32903/zs.64.2.3

ODREDNICE STAVOVA OSMOGODIŠNJE DJECE I NJIHOVIH RODITELJA PREMA ROMIMA

Barbara Kalebić Maglica ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za psihologiju Rijeka, Hrvatska
Petra Anić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za psihologiju Rijeka, Hrvatska
Melita Horvat ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za psihologiju Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 7.995 Kb

str. 41-50

preuzimanja: 676

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati stav djece prema Romima ovisno o kontaktu koji imaju s tom stigmatiziranom skupinom i spolu djeteta. Također je ispitana povezanost osobina ličnosti roditelja s vlastitim i dječjim stavovima prema Romima. U istraživanju je sudjelovalo 45 djevojčica i 61 dječak te njihovi roditelji. Polovica djece pohađa školu zajedno s pripadnicima romske etničke manjine, dok druga polovica djece pohađa školu bez ijednog Roma. Djeca i roditelji ispunjavali su Skalu socijalne distance prema Romima s time da su roditelji još ispunili Skalu autoritarnosti i Petofaktorski upitnik ličnosti. Dobiveni rezultati pokazuju da dječaci koji pohađaju školu bez Roma imaju veću socijalnu distancu od djevojčica iz iste škole, no kada pohađaju školu zajedno s Romima, situacija je obrnuta. Roditeljsku socijalnu distancu moguće je predvidjeti na temelju škole koju dijete polazi i autoritarnosti, a dječju socijalnu distancu na temelju škole koju djeca pohađaju te na temelju ekstraverzije njihovih roditelja.

Ključne riječi

djeca; kontakt; roditelji; socijalna distanca; stavovi prema Romima

Hrčak ID:

226250

URI

https://hrcak.srce.hr/226250

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 1.941 *