Stručni rad
https://doi.org/10.32903/zs.64.2.15
RAZVOJ PRIRODOSLOVNIH KOMPETENCIJA UČENIKA I STUDENATA PROJEKTNOM NASTAVOM
Ines Kovačić
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Pula, Hrvatska
Maja Plašč
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Pula, Hrvatska
Irena Semenjuk
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Pula, Hrvatska
Sažetak
Od suvremenog odgojno-obrazovnog sustava očekuje se razvoj prirodoslovnih kompetencija koje će biti primijenjene u praksi. Prirodoslovne kompetencije mogu se razvijati kombinacijom tradicionalnih metoda poučavanja i suvremenih metoda koje zahtijevaju dodatnu organizaciju nastave. Cilj je suvremene nastave aktivno uključiti učenike u nastavni proces gdje je učenik u središtu nastavnog procesa. Kako bismo u škole uveli prirodoznanstveni pristup poučavanja i razvoj prirodoslovnih kompetencija učenika, potrebno je inicirati i uvesti učitelje, predmetne nastavnike te studente u suvremene metode poučavanja i učenja. Osobito je važno pojačati suradnju razrednih i predmetnih učitelja s visokoškolskim nastavnicima te poticati kontinuiran rad zajedničkim projektima kojima bi se razvijale prirodoslovne kompetencije. U ovom radu prikazane su aktivnosti i primjeri projektne nastave, suradničkog učenja, praktičnog rada, igre i simulacije na temu „Stanica'' za različitu dob učenika i studenata. Projektna nastava rezultirala je razvojem prirodoznanstvenih kompetencija kod učenika, ali i kod studenata koji su aktivno pripremali i izvodili sve aktivnosti.
Ključne riječi
prirodoslovne kompetencije; projektna nastava; stanica; suradničko učenje
Hrčak ID:
226255
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 2.649 *