Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/strjez/48/1
POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM
Milvia Gulešić Machata
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sanda Lucija Udier
orcid.org/0000-0001-8768-8829
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Gramatičke su kategorije razredi u koje se uvrštavaju riječi prema svojoj tvorbi ili funkciji. Što su jezici srodniji, manji je broj kategorija koje postoje samo u jednome od njih pa su gramatičke kategorije u slavenskim jezicima gotovo podudarne, a umnogome su podudarni i njihovi kategorijski oblici. Situacija se usložnjava kad se nastoji ovladati jezikom koji je po srodnosti udaljeniji jer je više kategorija koje postoje samo u jednome u njih. Važno je da poučavatelji hrvatskoga kao inoga jezika budu svjesni poteškoća koje mogu nastati u procesu ovladavanja zahvaljujući razlikama u gramatičkim kategorijama između prvoga jezika učenika i hrvatskoga jezika. U radu se iznose moguće poteškoće na koje govornici pojedinih jezika nailaze u ovladavanju hrvatskim kao inim jezikom (HIJ-em), a koje su uvjetovane razlikama u gramatičkim kategorijama između njihova prvoga jezika i hrvatskoga jezika, te o načinima kako se te poteškoće mogu smanjiti i prevladati te učiniti njegovo ovladavanje učinkovitijim i uspješnijim.
Ključne riječi
gramatičke kategorije; poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika; ovladavanje hrvatskim kao inim jezikom
Hrčak ID:
227758
URI
Datum izdavanja:
22.10.2019.
Posjeta: 2.179 *