hrcak mascot   Srce   HID

Medijska istraživanja : znanstveno-stručni časopis za novinarstvo i medije, Vol.11 No.1 Lipanj 2005.

Izvorni znanstveni članak

Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih

Metka Kuhar

Puni tekst: hrvatski, pdf (267 KB) str. 97-112 preuzimanja: 3.231* citiraj
APA 6th Edition
Kuhar, M. (2005). Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih. Medijska istraživanja, 11 (1), 97-112. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22995
MLA 8th Edition
Kuhar, Metka. "Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih." Medijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2005, str. 97-112. https://hrcak.srce.hr/22995. Citirano 13.12.2018.
Chicago 17th Edition
Kuhar, Metka. "Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih." Medijska istraživanja 11, br. 1 (2005): 97-112. https://hrcak.srce.hr/22995
Harvard
Kuhar, M. (2005). 'Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih', Medijska istraživanja, 11(1), str. 97-112. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22995 (Datum pristupa: 13.12.2018.)
Vancouver
Kuhar M. Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih. Medijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 13.12.2018.];11(1):97-112. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22995
IEEE
M. Kuhar, "Medijske reprezentacije tjelesnog izgleda i samopredodžba mladih", Medijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 97-112, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22995. [Citirano: 13.12.2018.]

Sažetak
Suvremeno potrošačko društvo sa sveprisutnim standardima ljepote ističe značenje
vitkosti i drugih teško dostižnih tjelesnih značajki. Mnogi su ljudi nezadovoljni
svojim tijelom, što je najočitije u adolescentskom razdoblju. Istraživanja
o važnosti društveno-kulturnih čimbenika u razvoju te neugodne tjelesne
samopredodžbe najčešće predstavljaju kao negativan utjecaj i medijsku konstrukciju
vitkoga ideala, što je nedostižno većini žena. Na tjelesnu samopredodžbu
djevojaka utječu, osim medijskih ideala, i poimanja te ocjene muškaraca
o idealnoj ženskoj figuri i shvaćanja o tome kakva jest ili bi trebala biti
vlastita idealna figura, ali i spoznaja svoje sadašnje figure. Interdisciplinarnim
sociološkim i komunikološkim istraživanjem među mladim ljudima u Sloveniji
ustanovila sam koji čimbenik najjače utječe na samopredodžbu djevojaka.
Rezultati istraživanja upozoravaju na to da djevojke osjećaju velik pritisak
medija. Tijela prikazana u medijima prepoznaju kao iznimno vitka – u prosjeku
vitkija od vlastitih ideala. Vlastiti tjelesni ideal u prosjeku je stroži od
prepoznatog ideala mladića o ženskome tijelu. Utjecaj ideala mladića na tjelesnu
samopredodžbu djevojaka manje je statistički važan u usporedbi s utjecajem
prihvaćenoga medijskog ideala. Ideali mladića – prema mišljenju djevojčica
– nisu strogi poput medijskih. Djevojke se u prvome redu opterećuju zbog
pritiska medijskih ideala. Mladi trebaju odgovarajući medijski odgoj i svijest o
tome kako mogu naučiti prepoznavati medijske pritiske te im se suprotstaviti.
Treba im pomagati da vizualnim medijima selektivno posvećuju vrijeme i da budu kritičniji prema medijski promoviranim tjelesnim idealima.

Ključne riječi
tjelesna samopredodžba; reprezentacija tijela; idealiziranje tijela; masovni mediji; potrošačko društvo; utjecaj medija; mladi

Hrčak ID: 22995

URI
https://hrcak.srce.hr/22995

[engleski]

Posjeta: 4.788 *