Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Razlike u primjeni strategija podrške za individualizirano poučavanje kod osnovnoškolskih učitelja

Jasna Kudek Mirošević orcid id orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića, Zagreb. Hrvatska
Tihana Rešetar ; Osnovna škola Bistra, Donja Bistra, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 363 Kb

str. 48-63

preuzimanja: 1.153

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 385 Kb

str. 64-78

preuzimanja: 302

citiraj


Sažetak

Imajući u vidu da učitelji 21. stoljeća u poučavanju trebaju biti vješti u korištenju različitih strategija rada, kako za učenike tipičnoga razvoja, tako i za učenike s teškoćama, cilj ovoga istraživanja je utvrditi razlike među učiteljima u redovitim osnovnim školama o tome koje strategije, tj. didaktičko-metodičku podršku odabiru i primjenjuju za uspješno individualizirano poučavanje učenika u redovitim školama, s obzirom na metode, sredstva, oblike, odnosno postupke kojima se najviše koriste. Uzorak čine učitelji od prvoga do osmoga razreda (N=410) iz redovitih osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je postavljena hipoteza da postoji statistički značajna razlika između učitelja od prvoga do četvrtoga razreda i učitelja od petoga do osmoga razreda u strategijama podrške koje primjenjuju za uspješno individualizirano poučavanje. Rezultati pokazuju da učitelji od prvoga do četvrtoga razreda više koriste, izmjenjuju i individualiziraju različite nastavne metode, postupke i oblike rada s učenicima te se više koriste suvremenim oblicima u nastavi poput digitalnih obrazovnih sadržaja. Rezultatima se želi ukazati na stupanj individualizirane odgojno-obrazovne prakse, s posebnim osvrtom na dileme i izazove koji proizlaze iz rezultata istraživanja. Te su dileme i izazovi s jedne strane usmjereni na kompetencije učitelja bez kojih kvalitetno poučavanje u nastavi nije moguće, a s druge strane na sam proces, odnosno mijenjanje načina poučavanja kako bi se približili potrebnim standardima pedagoške prakse 21. stoljeća temeljene na pokazateljima uspješnosti.

Ključne riječi

didaktičko-metodički pristup; individualizirana nastava; strategije poučavanja

Hrčak ID:

230622

URI

https://hrcak.srce.hr/230622

Datum izdavanja:

29.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.672 *