Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15291/ars.2932

O novome nakon modernizma: stvaralaštvo u kontekstu proširenog pojma umjetnosti

Katarina Rukavina orcid id orcid.org/0000-0003-3973-7651 ; Akademija primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 98 Kb

str. 203-210

preuzimanja: 414

citiraj


Sažetak

U radu se ispituje što pojam stvaralaštva podrazumijeva nakon povijesnih avangardi, odnosno neoavangardi i postavangardi gdje dolazi do radikalnog preispitivanja i proširenja pojma umjetnosti sve do točke u kojoj umjetnost samu sebe dovodi u pitanje, postaje neprepoznatljiva čisto zamjedbenim svojstvima te se potvrđuje kao neka vrsta filozofije. Često se navodi kako je umjetnost time došla do kraja svojeg povijesnog razvoja, odnosno do „povijesne samosvijesti koja je u stanju prepoznati sve povijesno determinirane razlike.” Riječ je o kontroverznom razdoblju u povijesti umjetnosti koje s jedne strane obilježava vrhunac modernizma najčišćim formalističkim izrazom, a s druge strane napuštanjem njegove glavne ideje (vjera u napredak i emancipaciju čovječanstva), kritikom autonomije umjetnosti, ukidanjem razlike između visoke i popularne umjetnosti, izlaskom iz studija i muzeja u svakodnevni život, na ulicu, u krajolik i sl. Cilj je rada analizirati pojam stvaralaštva u kontekstu suvremene umjetničke prakse gdje je diskurs o nemogućnosti novog, prema teoretičaru umjetnosti B. Groysu, postao osobito utjecajan i raširen.

Ključne riječi

avangarda; modernizam; novo; umjetničko stvaralaštvo; suvremenost; umjetnost

Hrčak ID:

231294

URI

https://hrcak.srce.hr/231294

Datum izdavanja:

24.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.029 *