Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.18045/zbefri.2019.2.653

Utječe li digitalizacija na doprinos poduzetništva gospodarskom rastu?

Maja Ivanović-Đukić ; University of Niš, Faculty of Economics,Serbia
Tatjana Stevanović ; University of Niš, Faculty of Economics,Serbia
Tamara Rađenović ; University of Niš, Faculty of Economics, Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 699 Kb

str. 653-679

preuzimanja: 694

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 699 Kb

str. 653-679

preuzimanja: 546

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju različite vrste inovativnog poduzetništva kao što su poduzetništvo novih proizvoda (NP), novih tehnologija (NT), visokih očekivanja rasta (HG) i prosječnih očekivanja rasta (AG) te njihov doprinos gospodarskom rastu kroz regije EU-a, koje se međusobno razlikuju u stupnju digitalizacije. Regije su stvorene primjenom klaster analize. Stupanj digitalizacije mjeren Indeksom digitalne ekonomije i društva bio je glavni kriterij za grupiranje. Hijerarhijski regresijski modeli s panel podacima za razdoblje 2010-2017 primijenjeni su s ciljem da se ispita utjecaj različitih vrsta inovativnog poduzetništva na gospodarski rast. Rezultati istraživanja potvrđuju razlike u doprinosu pojedinih vrsta poduzetništva gospodarskom rastu u regijama EU, kao i utjecaj digitalizacije na odnos poduzetništva i gospodarskog rasta. Poduzetništvo visokog rasta i poduzetništvo u razvoju novih tehnologija imaju najveći doprinos gospodarskom rastu u regijama koje karakterizira veći stupanj digitalizacije. S druge strane, prosječno očekivanje rasta poduzetništva i poduzetništvo s novim proizvodima imaju dominantnu ulogu u gospodarskom rastu u regijama s nižim razinama digitalizacije.

Ključne riječi

digitalizacija; inovativno poduzetništvo; poduzetništvo visokog rasta; gospodarski rast

Hrčak ID:

231297

URI

https://hrcak.srce.hr/231297

Datum izdavanja:

27.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.813 *