Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2019.2.653
Utječe li digitalizacija na doprinos poduzetništva gospodarskom rastu?
Maja Ivanović-Đukić
; University of Niš, Faculty of Economics,Serbia
Tatjana Stevanović
; University of Niš, Faculty of Economics,Serbia
Tamara Rađenović
; University of Niš, Faculty of Economics, Serbia
Sažetak
U radu se analiziraju različite vrste inovativnog poduzetništva kao što su poduzetništvo novih proizvoda (NP), novih tehnologija (NT), visokih očekivanja rasta (HG) i prosječnih očekivanja rasta (AG) te njihov doprinos gospodarskom rastu kroz regije EU-a, koje se međusobno razlikuju u stupnju digitalizacije. Regije su stvorene primjenom klaster analize. Stupanj digitalizacije mjeren Indeksom digitalne ekonomije i društva bio je glavni kriterij za grupiranje. Hijerarhijski regresijski modeli s panel podacima za razdoblje 2010-2017 primijenjeni su s ciljem da se ispita utjecaj različitih vrsta inovativnog poduzetništva na gospodarski rast. Rezultati istraživanja potvrđuju razlike u doprinosu pojedinih vrsta poduzetništva gospodarskom rastu u regijama EU, kao i utjecaj digitalizacije na odnos poduzetništva i gospodarskog rasta. Poduzetništvo visokog rasta i poduzetništvo u razvoju novih tehnologija imaju najveći doprinos gospodarskom rastu u regijama koje karakterizira veći stupanj digitalizacije. S druge strane, prosječno očekivanje rasta poduzetništva i poduzetništvo s novim proizvodima imaju dominantnu ulogu u gospodarskom rastu u regijama s nižim razinama digitalizacije.
Ključne riječi
digitalizacija; inovativno poduzetništvo; poduzetništvo visokog rasta; gospodarski rast
Hrčak ID:
231297
URI
Datum izdavanja:
27.12.2019.
Posjeta: 2.813 *