Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.95

ULOGA I PRIMJENA TEHNIKE DRUŠTVENOODGOVORNOGA POSLOVANJA UODNOSIMA S JAVNOŠĆU: PRIMJERIINTERNETSKIH KAMPANJA

Anđelka Raguž ; Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Mia Bušić orcid id orcid.org/0000-0002-9107-9185 ; Degordian, Zagreb, Hrvatska
Jelena Jurišić ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 950 Kb

str. 95-106

preuzimanja: 419

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 451 Kb

str. 107-107

preuzimanja: 166

citiraj


Sažetak

U radu se konceptu društveno odgovornoga poslovanja pristupa kao tehnici u odnosima s javnošću
koja se provodi s dvojakim ciljem (Tench, 2009, str. 111). S jedne strane društvena odgovornost očituje
se preko odabranih i planiranih aktivnosti s obzirom na dobrobit društva unutar kojega organizacija
djeluje, a s druge strane društveno odgovorno poslovanje provodi se i da bi se (u konačnici) pozitivno
utjecalo na imidž i reputaciju organizacije i svih čimbenika iz društvenoga okoliša organizacije, koji
eksplicitno utječu na njezinu (tržišnu) opstojnost.
Cilj ovoga empirijskog rada jest ispitati navedeno te prikazati ulogu i mogućnosti primjene tehnike
društveno odgovornoga poslovanja u suvremeno strateški organiziranim odnosima s javnošću. U
radu su preko dvije studije slučaja prikazani primjeri kampanja iz prakse: hrvatska kampanja Ožujskog piva Počeši s razlogom, čija je primarna uloga društvene odgovornosti bila osvijestiti rizičnu
skupinu o mogućnostima ranoga otkrivanja raka testisa i načinima liječenja te francuska kampanja
portala Addict Aide sa svjetskim dosegom Like My Addiction, koja nastoji ukazati na problem alkoholizma među mladima. Analizom objavljenoga virtualnoga sadržaja utvrđeno je, između ostaloga,
da je u provedbi navedenih kampanja bio upotrijebljen drugačiji pristup korištenja društvenih mreža – komunikacijskih platformi na kojima su ostvarene – premda su ključne poruke kampanja bile
slične, ali usmjerene prema različitim ciljnim javnostima. Konačno, utvrđivanjem učinaka interneta u
odnosu na offline okruženje, u radu su prezentirane i mogućnosti konvergencije suvremenih medija
i odnosa s javnošću te istraženo jesu li internetske kampanje diversificirale ili ostvarile pozitivne
komunikacijske rezultate u društvu u kojemu su provedene.

Ključne riječi

društveno odgovorno poslovanje; tehnike odnosa s javnošću; suvremeni mediji; Počešis razlogom; Like My Addiction

Hrčak ID:

233288

URI

https://hrcak.srce.hr/233288

Datum izdavanja:

10.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.689 *