Izvorni znanstveni članak
URAVNOTEŽENO IZVJEŠTAVANJE U KAMPANJI ZA PARLAMENTARNE IZBORE 2016. GODINE NA TELEVIZIJAMA S NACIONALNOM KONCESIJOM U REPUBLICI HRVATSKOJ
Vjekoslav Đaić
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Branimir Felger
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Gordana Lesinger
; Filozofski fakultet u Osijeku
Sažetak
U članku se analiziraju karakteristike televizijskog izvještavanja
tijekom predizborne kampanje za izvanredne parlamentarne
izbore 2016. godine po načelu uravnotežena izvještavanja i
jednake zastupljenosti dvaju najvećih političkih rivala, HDZ-a
i Narodne koalicije, u središnjim informativnim emisijama na
Hrvatskoj radioteleviziji, RTL televiziji i Novoj TV. Analizirano
je 75 izbornih blokova u trajanju od 64 440 sekundi. Uzorak je
reprezentativan. Izborni blokovi odvojeni su grafičkim paketom.
U njima je emitirano 1327 tonskih ulomaka u trajanju od 32
890 sekundi. Rezultati su pokazali neznatna odstupanja od načela
jednake zastupljenosti u trajanju i broju izjava na svim trima
televizijama. Sličan je rezultat i kada se promatra zastupljenost
predsjednika najvećih stranaka, Andreja Plenkovića iz HDZ-a i
Zorana Milanovića iz SDP-a (Narodna koalicija).
Ključne riječi
uravnoteženo izvještavanje; parlamentarni izbori; političke stranke; kampanja; televizija; izjava
Hrčak ID:
233781
URI
Datum izdavanja:
4.6.2019.
Posjeta: 1.352 *