Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

URAVNOTEŽENO IZVJEŠTAVANJE U KAMPANJI ZA PARLAMENTARNE IZBORE 2016. GODINE NA TELEVIZIJAMA S NACIONALNOM KONCESIJOM U REPUBLICI HRVATSKOJ

Vjekoslav Đaić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Branimir Felger ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Gordana Lesinger ; Filozofski fakultet u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 259 Kb

str. 111-126

preuzimanja: 488

citiraj


Sažetak

U članku se analiziraju karakteristike televizijskog izvještavanja
tijekom predizborne kampanje za izvanredne parlamentarne
izbore 2016. godine po načelu uravnotežena izvještavanja i
jednake zastupljenosti dvaju najvećih političkih rivala, HDZ-a
i Narodne koalicije, u središnjim informativnim emisijama na
Hrvatskoj radioteleviziji, RTL televiziji i Novoj TV. Analizirano
je 75 izbornih blokova u trajanju od 64 440 sekundi. Uzorak je
reprezentativan. Izborni blokovi odvojeni su grafičkim paketom.
U njima je emitirano 1327 tonskih ulomaka u trajanju od 32
890 sekundi. Rezultati su pokazali neznatna odstupanja od načela
jednake zastupljenosti u trajanju i broju izjava na svim trima
televizijama. Sličan je rezultat i kada se promatra zastupljenost
predsjednika najvećih stranaka, Andreja Plenkovića iz HDZ-a i
Zorana Milanovića iz SDP-a (Narodna koalicija).

Ključne riječi

uravnoteženo izvještavanje; parlamentarni izbori; političke stranke; kampanja; televizija; izjava

Hrčak ID:

233781

URI

https://hrcak.srce.hr/233781

Datum izdavanja:

4.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.352 *